به گزارش هنرآنلاین به نقل از ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، در این دیدار یک روزه مظفری ابتدا همراه با جوادیان مدیرکل فرهنگ و ارشاد و اسلامی یزد با گالری‌دارهای این شهر دیدار کردند.

در شهر یزد 4 گالری‌دار به صورت خصوصی فعالیت می‌کنند و محور بحث در این دیدار اتصال گالری‌ها به جریان اصلی اقتصاد هنر در کشور و جهان بود. مساله حضور یک کیوریتور از تهران و انتخاب آثار گالری‌دارهای یزد برای نمایش در تهران نیز مطرح شد.

دیدار مظفری از دانشگاه هنر و معماری یزد با مدیریت دکتر علی‌اکبر شریفی مهرجردی به بحث درباره همایش علمی ارائه هنرهای معاصر اختصاص پیدا کرد که بر این مبنا قرار شد اداره کل هنرهای تجسمی با دانشگاه هنر و معماری یزد و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان یزد در این باره همکاری کند.

پس از این دیدار مظفری به دیدار از هشتمین سالانه هنر معاصر پرسبوک رفت که به همت ندا درزی ابتدا در فضای مجازی آغاز به کار کرد و پس از گسترش به فضای واقعی کشیده شد. در این رویداد هنر معاصر هنرمندان آثار و ارائه‌های خود را در بافت تاریخی شهر یزد به نمایش گذاشته بودند.

پس از آن مظفری با نماینده هنرمندان یزد دیدار کرد و با توجه به علاقه هنرمندان یزد به هنرهای جدید، مساله مرکز شدن یزد برای هنرهای جدید مطرح شد. در این دیدار امیر سقراطی به این مساله اشاره کرد که هنرهای جدید در بافت شهری و تاریخی یزد باید رخ دهد و عناصر بصری مناسب در این ارائه خودنمایی کند.

در دیدار با هنرمندان، مساله حمایت نکردن و نخریدن آثار مدنظر هنرمندان یزدی بود. مظفری در این باره گفت: قرار نیست که نهادهای دولتی مدام از شما اثر بخرند. شما باید در فعالیت‌ها و جریان‌های اقتصاد هنر وارد شوید و از این طریق بتوانید هنر یزد را نه تنها به ایران بلکه به جهان معرفی کنید.

مظفری هدف از سفر به یزد را سنجش ظرفیت‌ها و مزیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شهر یزد برای هنرهای جدید دانست. وی گفت ما به این نتیجه رسیدیم که ظرفیت بسیار بالاست و با وجود دانشگاه هنر و معماری و همچنین انگیزه و علاقه میان مدیران و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد یزد این مسله امکان‌پذیر است.

امیر سقراطی و امیر راد نیز در این دیدار به هنرمندان یزد تاکید کردند که به تهران نگاه نکنید و تهران را الگوی کار خود قرار ندهید. شما در شهر یزد باید ظرفیت‌های نقد و آموزش را بالا ببرید.

گفتنی است محور قرار گرفتن یک شهر به عنوان پایتخت یکی از رشته‌های ده‌گانه‌ در دستور کار اداره کل هنرهای تجسمی قرار گرفته است و بر این مبنا و با توجه به ظرفیت‌های شهر یزد، قرار بر این شده است یزد به عنوان پایتخت هنرهای جدید باشد.

هشتمین سالانه هنر معاصر پرسبوک تا روز دوم آذر ماه در بافت تاریخی یزد برگزار می‌شود.