سرویس تجسمی هنرآنلاین: بهزاد شیشه‌گران مجموعه‌ای از آثار خود را با عنوان "سیاه، سفید، خاکستری" در فضای مجازی به نمایش گذاشته است. او با اشاره به اینکه هشتمین نمایشگاه نقاشی خود را در فضای مجازی برگزار کرده به هنرآنلاین گفت: با ظهور شبکه‌های عظیم اجتماعی از چند سال پیش مجالی یافتم تا از این پدیده شگفت‌انگیز برای عرضه آثارم با آزادی بیشتر در فضای تجسمی استفاده کنم. این فضا کمک می‌کند بدون محدویت‌های حاکم بر دیگر رسانه‌ها، به راحتی و با سرعت در هر موقعیتی از شبانه‌روز با مخاطبین وسیع‌تری آثارم را به اشتراک بگذارم.

شیشه‌گران ادامه داد: فضای مجازی به من کمک می‌کند تا در لحظه نسبت به مسائل پیرامونم واکنش نشان دهم. این فضا باعث می‌شود به دور از ترافیک تهران، بدون تعطیلی، بدون سرما و گرما و فراتر از مرزهای جغرافیایی، تصویر یا مطلب مورد نظر خود را در یک ثانیه با صدها و حتی هزاران نفر در سراسر جهان به اشتراک بگذارم.

او با بیان اینکه همیشه علاقه داشته است هنر را وارد زندگی مردم کند، افزود: فضای مجازی این ارتباط را تسهیل کرده و به من کمک می‌کند علاوه بر بهره‌مند شدن از گالری‌های موجود در شهر تهران این امکان را داشته باشم تا با مخاطبین خارج از ایران هم در ارتباط باشم. فضای مجازی کمک می‌کند به جای اینکه شما با دشواری از نمایشگاه من دیدن کنید، من به راحتی در خلوت زندگی شما حضور یابم. علاوه بر این در فضای مجازی امکان نظر‌سنجی و ارزیابی بسیار آسان‌تر است و از آخرین نظرات مخاطبان خود مطلع می‌شوم.

شیشه‌گران ادامه داد: به موازات نمایشگاه‌هایی که در طول سال در گالری‌های تهران برگزار می‌کنم و وجود آنها با ویژگی‌های خاص خودشان ضرروری است، از این فضا برای گسترش هنر استفاده می‌کنم. مخاطبان فضای مجازی هم در صورت تمایل به خرید آثار می‌توانند برای دیدن اصل اثر به آتلیه من مراجعه کنند.

شیشه‌گران افزود: نمایشگاه "سیاه، سفید، خاکستری" در فیس‌بوک، اینستاگرام و تلگرام به مدت 21 روز برگزار شد و هر روز یک اثر را در ساعتی مشخص منتشر کردم. این کار برای مخاطبان هم  اتفاق جالبی است  و پیگیر کارها هستند. 

او در توضیح اینکه آثار با دست نقاشی شده یا کامپیوتری هستند گفت: من در آثار خود بدون تعصب از هر امکانی که بتواند به پیشبرد هدف‌های حرفه‌ای، فرهنگی و اجتماعی من کمک کند بهره می‌برم و از رسانه‌های مختلف مثل طراحی، نقاشی، گرافیک، عکس، مجسمه، معماری و کامپیوتر برای خلق اثری واحد استفاده می‌کنم. این مجموعه هم از این ویژگی برخوردار بوده است. نقاشی‌های من در واقع‌گرا‌ترین حالت و مضمون همیشه گرایش به انتزاع داشته و دارند. از این رو مجموعه‌ "سیاه، سفید، خاکستری" در ارتباط با واقعیت‌های جامعه و جهانی که در آن زندگی می‌کنیم به وجود آمده‌اند تا بتوانم به طور آنلاین آنها را در معرض دید و داوری مخاطبان قرار دهم.

شیشه‌گران افزود: با توجه به اینکه فضای مجازی محدودیت زمانی موجود در گالری‌ها را ندارد، این آثار پس از پایان نمایشگاه بر روی صفحه من باقی می‌مانند و همیشه قابل مشاهده هستند. پیش از این نمایشگاه‌های مجازی قبلی من با عناوین  مجموعه پوستر‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی-  مجموعه طراحی و نقاشی پرتره‌ شخصیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایران و جهان-  مجموعه پرتره‌های ذهنی-  مجموعه نقاشی‌های انتزاعی-  مجموعه فیگور‌ها (واریاسیون) -  مجموعه نقاشی‌های سپید -  مجموعه  نقاشی‌های آوار برای زلزله‌ کرمانشاه برگزار شده بود که همچنان برای علاقه‌مندان قابل مشاهده است.