به گزارش هنرآنلاین، نشست هماهنگی و سیاست‌گذاری با هدف برگزاری برنامه‌‌ای شایسته برای گرامیداشت 29 نوامبر، "روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین" در فرهنگستان هنر برگزار شد.

29 نوامبر، مقارن با 8 آذر، در تقویم سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی اعلام همبستگی با ملت فلسطین و انتخاب فلسطین به عنوان کشور عضو ناظر شورای امنیت سازمان ملل نام‌گذاری شده است و همه ساله مردم دنیا در این روز با پرپایی آیین‌های مختلف، همدلی خود را با ملت فلسطین ابراز می‌دارند.

به همین مناسبت فرهنگستان هنر در نظر دارد؛ هشتم آذر، مقارن با 29 نوامبر، با همکاری کمیسیون ملی یونسکو، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، جمعیت دفاع از ملت مظلوم فلسطین، برنامه‌ای فرهنگی‌ــ‌هنری با هدف اعلام همبستگی با مردم فلسطین، برگزار نماید.

علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر، حجت‌الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، بهمن نامور مطلق، مدیر فرهنگ و هنر کمیسیون ملی یونسکو، مهدی محمدی، ﻣﺸﺎﻭﺭ ﻭﺯﯾﺮ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﺍﺳﻼﻣﯽ و نمایندگانی از مجمع جهانی صلح اسلامی، جمعیت دفاع از ملت فلسطین و مرکز توسعه هنرهای تجسمی معاصر به همراه جمعی از مدیران ارشد فرهنگستان هنر در این نشست حضور داشتند.