سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار نقاشی پریسا رحمانی با عنوان "رفتن از جایی که نبود" در گالری نگر برپاست. این هنرمند درباره آثارش گفت: این مجموعه با محوریت زنان خلق شده است؛ زنانی که فراموش شده‌اند. البته باید تاکید کنم که این زن افسرده نیست. همچنین از تکنیک اکریلیک روی بوم و همچنین میکس‌مدیا استفاده کرده‌ام.

وی افزود: رویکرد من در نقاشی اجتماعی است. بنابراین فضای اکثر این نقاشی‌ها زنانه است، هرچند زنان در آنها تبدیل به خاطره شده‌اند. در حقیقت بازتاب چیزهای واقعی مدنظرم بوده و روی همین حساب نمایش زنان فراموش شده برایم سویه مردسالارانه ندارد. به همین خاطر نیز با رنگ‌ها و تاش‌های ملایم کار کردم تا بتوانم فضای مورد نظرم را بازتاب دهم.

رحمانی درباره زنان فراموش‌شده در تابلو‌های خودش گفت: این زنان بین اشیای مختلف محیط فراموش شده‌اند. آنها تبدیل به قاب عکس‌هایی شده‌اند و بخشی از آنها مثلا پشت آکواریوم یا اشیای دیگر قرار گرفته‌اند و جلوی دید نیستند. هرچند نمی‌توان آنها را کتمان کرد. درواقع آنها هستند و بودن‌شان قطعی است ولی به حاشیه رفته‌اند.

این هنرمند توضیح داد: این آثار ارتباطی با سیاست ندارند و من هم نمی‌خواستم حرف سیاسی بزنم. بهتر است اینطور بگویم که این زنان ممکن است در هر کجای جهان وجود داشته باشند. هدفم این بود که این حضور کمرنگ را در تابلوهایم پررنگ کنم. حس می‌کردم با کشیدن نقاشی می‌توانم به پررنگ شدن آنها کمک کنم.

او گفت: در مجموع ۴۳ اثر در این نمایشگاه عرضه شده است که حدود یک سال برای خلق آنها وقت گذاشته‌ام. فکر می‌کنم این سوژه هنوز جای کار دارد. ممکن است در آینده عناصری از آن را بگیرم و در یک فضای متفاوت ادامه بدهم. دوست دارم این زنان را به فضاهای شهری و متفاوت ببرم.

نمایشگاه آثار نقاشی پریسا رحمانی تا ۲۳ آبان در گالری نگر به نشانی قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارام، پلاک 33، زنگ سوم برپاست.