به گزارش هنرآنلاین، زینب ربانی‌خواه طراح و گرافیست برجسته جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و از اساتید مدعو کارگاه آموزشی پوستر جشنواره هنر مقاومت در استان قزوین با اعلام این خبرگفت: بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری جشنواره هنر مقاومت و در راستای تمرکز زدایی از پایتخت و تقویت نیروهای ارزشمند و متعهد هنرهای تجسمی در سراسر کشور، در حاشیه کارگاه آموزشی پوستر پنجمین جشنواره هنر مقاومت در استان قزوین، یک ظرفیت جدید توسط نیروهای خلاق و جوان این استان و به نام یکی از شهدای هنرمند این استان در عرصه هنرهای تجسمی، به توان هنرمندان متعهد و انقلابی این حوزه اضافه شد.

ربانی‌خواه افزود: در این کارگاه سه روزه این تشکل هنری مردمی باحضور خانواده شهید و در شب تولد این شهید با نام مبارک شهید هنرمند علی تاج احمدی رسما فعالیت‌های هنری خود را در این استان آغاز نمود.

وی درخصوص نحوه و چگونگی برگزاری این کارگاه آموزشی نیز گفت: دراین کارگاه آموزشی کلیه مراحل ایده‌پردازی و تبیین نشانه‌ها و المان تصویری، اجرای نهایی اثر و جمع بندی و ارائه پوستر انجام پذیرفت که مورد استقبال شرکت‌کنندگان این کارگاه واقع گردید و این کارگاه به همت ستاد برگزاری جشنواره هنر مقاومت و با مشارکت مجمع طراحان آیه اصفهان و نهضت مردمی پوستر مشهد برگزار گردید.

وی همچنین به بازدید آیت الله عابدینی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان قزوین از این کارگاه اشاره کرد و گفت: ایشان ضمن حضور و بازدید از این کارگاه آموزشی به اهمیت نقش هنر در ارائه مفاهیم والا و تبیین مسائل انسانی، الهی و متعالی به زبان تصویر و هنر تاکید و اشاره نمودند که باعث شوق حضار و دلگرمی شرکت کنندگان در کارگاه گردید.

ربانی‌خواه همچنین بهادادن به نسل جوان و تقویت نیروهای مردمی را از آثار و برکات جشنواره هنر مقاومت برشمرد و آن را نوید بخش فصلی تازه در عرصه هنر متعهد و ارزشی انقلاب اسلامی برشمرد.

پنجمین جشنواره هنر مقاومت با دبیری مسعود نجابتی و به همت گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح در ۱۰ بخش "پوستر"، "تبلیغات شهری"، "کارتون و کاریکاتور"، "تصویرسازی"، "طراحی صنعتی"، "پرچم و کتیبه"، "تایپوگرافی"، "گرافیک متحرک"، "نقاشی دیجیتال"، "عکس" و بخش ویژه "علمی ـ پژوهشی" دی و بهمن سال جاری برگزار خواهد شد.