سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار حمید حلیمی با نام "رخ.داد" در گالری فرمانفرما برپاست. در این مجموعه 20 اثر به نمایش درآمده است که با تکنیک ترکیب مواد روی مقوا شکل گرفته‌اند. حلیمی در گفتوگو با هنرآنلاین گفت: در چند سال گذشته بازی‌هایی با مواد داشتم و در کنار خلق مجموعه آثار دیگر خود، در حال کسب تجربه روی این تکنیک بودم. از 2 سال پیش تمرکز خود را روی این شیوه گذاشتم و آن را به نتیجه رساندم. در مراحل اولیه کار من بیشتر طراحی گونه بود، اما به مرور مرکب و رنگ روغن به جای خط‌ها آمد و شکل جدیدی در کارها ایجاد شد.

او با بیان اینکه سوژه بیشتر آثار او زنان هستند ادامه داد: این تابلوها بر اساس یک حس و یک اتفاق شکل می‌گرفتند. هر کدام از تابلوها دارای یک عنوان به صورت عدد است و از شماره 01 تا 067 روی آنها قرار گرفت. در این میان آثاری بودند که به نتیجه نرسیدند و نابود شدند اما شماره خود را حفظ کردند و به همین دلیل در هنگام نمایش آثار در کنار هم، پَرشی در شماره‌ها دیده می‌شود. این موضوع در زندگی انسان هم رخ می‌دهد و یک اتفاق می‌تواند انسان را نیست و نابود کند.

حلیمی ادامه داد: مجموعه قبلی من در ارتباط با زنان هنرمند بود و پرتره آنها را در آتلیه نقاشی کردم، اما این مجموعه ذهنی‌تر است و بر اساس اتفاقات ذهنی شکل گرفته است. به همین دلیل توانستم روی آنها عنوان بگذارم و اعدادی برای آنها در نظر بگیرم.

او درباره رنگ‌های به کار رفته در آثارش گفت: فضای غالب این آثار سیاهی نیست و در بعضی هم روشنایی غلبه دارد. رنگ‌ها را به دلیل تعریف‌های روانشناسی آنها انتخاب نکردم، بلکه فیگور و اتفاقات حول آن به من پیشنهاد می‌داد که از چه رنگی استفاده کنم. گاه تمام یک اثر با رنگ قرمز پوشیده می‌شد و گاه سیاهی فضا را می‌گرفت.

حلیمی ادامه داد: در این آثار از قلم مو، قلم فلزی، ذغال، کنته و... استفاده کردم. شکل‌گیری نقاشی‌ها به این شکل بود که ابتدا فیگور را نقاشی می‌کردم و بعد روی آن مرکب می‌پاشیدم. پس از آن کاغذ را با آب شست و شو می‌دادم و اتفاقاتی که بر اثر حرکت آب بر روی رنگ‌ها می‌افتاد را حفظ کرده یا اصلاح می‌کردم. فیگورها ابتدا بر اساس مدل طراحی می‌شدند اما در روند کار ممکن بود حالت آنها عوض شود و با ایجاد تیرگی و روشنی و استفاده از رنگ‌ها، فرم متفاوتی در آنها ایجاد شود.

نمایشگاه آثار حمید حلیمی با نام "رخ.داد" تا 25 آبان در گالری فرمانفرما به آدرس میدان هفت‌تیر، خردمند شمالی، کوچه اعرابی 2 برپاست.