سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی شکوفه کریمی با نان "استتار" در گالری خط سفید برپا شد. کریمی در این مجموعه 41 تابلو را به نمایش گذاشت که با رنگ‌روغن روی بوم کار شده و در تعدادی از آنها کلاژ قطعات چوب نیز به کار رفته است. کریمی در گفت و گو با هنرآنلاین درباره شکل‌گیری این مجموعه گفت: زمانی که نقاشی این تابلوها را آغاز کردم در یک بحران روحی به سر می‌بردم و تمام آثار نشآت گرفته از همان روحیات است.

کریمی با بیان اینکه نقاشی‌های این مجموعه سرشار از تمثیل و اشاره است، افزود: با تجسم ذهنیات خود سعی کردم دلهره‌ها، ناملایمات، اضطراب‌ها و در نهایت آرزوهای خود را در تابلوها بیان کنم. وقتی این مصائب روحی در قالب نقاشی در می‌آیند باعث تسکین هنرمند می‌شوند و فشارهای درونی نقاش را کم می‌کنند.

کریمی ادامه داد: در بیشتر تابلوها ابهام وجود دارد و چندین تفسیر می‌تواند در آنها وجود داشته باشد. در آثارم انسان و طبیعت را در کنار هم قرار دادم و فراز و نشیب زندگی را به  پستی و بلندی‌های طبیعت پیوند زدم. موجوداتی که در تابلوها دیده می‌شوند نشآت گرفته از تخیلات من هستند و قصد داشتم دنیای واقعی را با دنیای غیر واقعی پیوند بزنم. همانطور که انسان در خواب و رویا، واقعیت و خیال را با هم ترکیب می‌کند، من هم قصد داشتم این دو دنیا را همزمان تصویر کنم.

او با اشاره به تابلوهای کوچکی که در این مجموعه به نمایش درآمده است گفت: در این آثار سعی کردم کمی از دنیای واقعی و خیالی فاصله بگیرم و حرف خودم را بزنم. آدمها در این آثار گاه خیلی به هم نزدیک هستند و گاه بسیار از یکدیگر فاصله گرفته‌اند. با استفاده از رنگ‌های مختلف سعی کردم فضاها و حالت‌های روحی و روانی را تفکیک کنم. در این تابلوها خود را به چالش کشیدم و تلاش کردم راه‌های تازه‌ای را برای خود باز کنم.