به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه گروهی آثار مجسمه به کیوریتوری زروان روح‌بخشان، با عنوان "دگردیسی" روز جمعه 27 مهرماه  با حضور هنرمندان و علاقمندان در گالری‌ساربان افتتاح شد. این نمایشگاه با ادای‌احترام به مجسمه‌ساز تازه درگذشته رضا یاراحمدی کار خود را آغاز کرد. آثاری از محمدعلی بنی‌اسدی، امیر معبد، رسول کاظمی، حمیدرضا فتوحی، راضیه صبوری، مهسا کریمی، مرتضی متقی، محمد فراهانی و الهام همت در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته‌شده است.

زروان روح‌بخشان در استیتمنت این نمایشگاه نوشته‌است: امروز مجسمه‌های پیکرنما، همچون وضعیت انسان معاصر، چندپاره، تکه تکه، آشفته، پرکنایه و طنزآمیز است. گویی استحاله‌ای فراگیر همه را گرفتار کرده است؛ پیکرهایی کوچک و بزرگ، متناقض‌نما، که گاه عجایب‌المخلوقاتی به نظر می‌رسند و گاه مشمئزکننده و گاه خنده‌دار. دیگر اصراری بر ماندگاری و جادانگی هم نیست؛ البته که اگر هم ماند که بماند!

همایون تک، یکی از نقاشانی که در روز افتتاحیه از نمایشگاه دیدن کرده‌ می‌گوید: من نقاشم و به همین دلیل معمولا بین نقاشی و مجسمه مشابهت‌هایی پیدا می‌کنم. کارها را بسیار دوست داشتم خصوصا مجسمه‌ی حمیدرضا فتوحی که بیان ویژه‌ای دارد و توانسته از رنگ و جنسیت استفاده‌ به روزی کند و بیانگراست. در دانشگاه و کلاس‌ها معمولا بر روی عدم قرینگی در تناسبات صحبت می‌شود اما به نظر می‌رسد این ویژگی یکی از امکانات هنر و از الفبای‌هنر است. این قرینگی در این کار به خوبی‌ انجام شده. مجسمه‌های الهام همت هم کارهای قابل تامل و سنجیده‌ای هستند.

کاوه نجم‌آبادی منتقد و پژوهشگر نیز در جریان بازدید از نمایشگاه گفت: جدا از اینکه کارها را بسیار دوست داشتم، باید بگویم چیدمان آثار و فضایی که شکل گرفته تحسین‌برانگیز است و تاثیرگذاری کارها را دوچندان می‌کند. با استیتمنتی که برای کار نوشته شده است، می‌شد این انتظار را داشت که هر اثر تفکر و اندیشه‌ خاص هنرمندش را بیان کند. کارهای مرتضی ‌متقی را بسیار دوست دارم و دنبال می‌کنم.

ایرج منصوری معمار پیشکسوت که به همراه عباس مشهدی‌زاده مجسمه‌ساز قدیمی به نمایشگاه آمده بود گفت: من سال‌های‌زیادی ایران نبودم و این دومین نمایشگاهی‌ست که پس از سال‌ها به آن سر می‌زنم. کارهای فوق العاده خوب و مدرنی در این نمایشگاه دیدم. تاسف می‌خورم که کارهای پیشین این هنرمندان را دنبال‌ نکرده‌ام.

این نمایشگاه تا روز دوشنبه هفتم آبان ادامه خواهد داشت. علاقمندان می‌توانند برای تماشای آثار همه روزه به جز سه‌شنبه‌ها به گالری ساربان به نشانی سهرودی شمالی، هویزه غربی، نبش شهید یوسفی ، پلاک130 مراجعه کنند.