به گزارش هنرآنلاین، در پی تشکیل گروه تخصصی هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر، نخستین جلسه این گروه با حضور علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر و همچنین مصطفی گودرزی، رئیس گروه هنرهای تجسمی و دیگر اعضای این گروه؛ محمد احصایی، جلال شباهنگی، مهدی حسینی، حبیب‌الله صادقی، زهرا رهبرنیا و نیز همراهی محمدرضا حسین‌خانی، رئیس موسسه صبا برگزار شد.

در این جلسه، اعضای گروه تخصصی تجسمی فرهنگستان هنر، ضمن ابراز خرسندی از تشکیل مجدد این گروه و تاکید بر سعی و تلاش دوچندان مبنی بر بازگشت کاریزمای فرهنگستان هنر در سطح هنر کشور، نقطه‌نظرات خود را پیرامون موضوعات مختلف امروز جامعه تجسمی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و اجرایی مطرح کردند.

تاثیرگذاری بیشتر فرهنگستان هنر در ساحت هنر کشور، فعال‌شدن دوسالانه‌های جهان اسلام، فعال‌شدن نشریات پژوهشی و بررسی آسیب‌های حوزه آموزش از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

در پایان این جلسه، به پیشنهاد رئیس گروه تجسمی و توافق اعضا، تنظیم فهرستی از موضوعات مختلف در حیطه تجسمی و همچنین مباحث میان‌رشته‌ای مرتبط با آن و سپس دسته‌بندی و ارزیابی اولویت‌ها به منظور بررسی و آسیب‌شناسی در دستورکار قرار گرفت.