به گزارش هنرآنلاین، محمدرضا ‌علیزاده دبیر جشنواره ملی "عکس آیات" گفت: در کنار بخش‌های مختلفی که در فراخوان جشنواره به آن اشاره شده است، یک نمایشگاه از آثار 15 عکاس هنرمند مطرح کشور که در حوزه‌های قرآنی کار کرده‌اند، برپا می‌شود و آثار آنها در کتاب جشنواره به چاپ می‌رسد.

وی درباره این بخش در توضیح تکمیلی بیان کرد: تصمیم به اینکه از 15 هنرمند برای برپایی این نمایشگاه دعوت شود، با شورای سیاستگذاری جشنواره بود و هدف این بود که هر چه بیشتر برغنای این جشنواره و محتوای آن افزوده شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه درباره این جشنواره اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که در اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کرمان که با همکاری اداره کل تبلیغ و ترویج معاونت ‌قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری می‌کنیم، توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است که در قالب‌های متعدد هنری و رویدادهای مختلف این مهم را پیگیری می‌کنیم. ما باهدف تولید آثار هنری و فرهنگی با مفاهیم عمیق قرآنی نمایشگاه‌های بزرگ قرآنی را در جشن رمضان برگزار کردیم و امسال هم این جشنواره را تدارک دیدیم. برای شروع سراغ حوزه عکس و در سطح ملی آن را پیش‌بینی کردیم چرا که جایگاه عکس به عنوان هنری فاخر و تاثیرگذار بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: شعار و عنوان جشنواره ما قرآن، معنای زندگی است و هدف ما در محورهای مختلف جشنواره ممزوج شدن با فرهنگ عترت و قرآن است.

به گفته دبیر جشنواره ملی "عکس آیات" بخش استانی این جشنواره از بخش‌های شاخص آن است و عکاسان ملی و عکاسان کرمانی با محورهای طرح شده که گستره موضوعات آن استان کرمان خواهد بود به طور ویژه دیده خواهند شد. همچنین بخش ویژه‌ای داریم که به یکی از منکراتی که در جامعه ما متاسفانه دیده می‌شود و آن اصراف است، می‌پردازیم. بخش مردمی هم از بخش‌های بسیار مهم برای ماست چرا که تدبر در قرآن نزد عامه مردم برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در پایان گفت: جایگاه هنر بر کسی پوشیده نیست و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند که هر چه در قالب هنر نگنجد، ماندنی نیست. قرآن کتاب و قانون زندگی ماست و باید بتونیم با ابزارهای مختلف هنری برای تبیین و تشریح مفاهیم قرآنی استفاه کنیم.

استان کرمان به دلیل غنای فرهنگی و هنری که دارد از نظر تجسمی نیز بر استان‌های دیگر مزیت‌های نسبی دارد از جمله داشتن دومین گنجینه هنری کشور در موزه کرمان و همچنین داشتن 10 نگارخانه و گالری فعال که این ظرفیت با توجه به رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در توجه به هنرهای تجسمی سبب شد این استان میزبان جشنواره هنرهای تجسمی جوانان باشد و همچنین آثار تونی کرگ هنرمند مطرح آلمانی که سال گذشته در موزه هنرهای معاصر تهران برپا بود، در کرمان نیز به نمایش در بیاید.

در این جشنواره مسعود زنده روح کرمانی به عنوان ‌دبیر تخصصی و هنری ، فرزاد میرحسینی دبیر اجرایی حضور دارند و محمدمهدی رحیمیان، فرهاد ‌سلیمانی، مجید ناگهی، مهدی جعفری، حمید صادقی داوری آثار این جشنواره را به عهده ‌دارند. ‌

این جشنواره در چهار بخش ملی (برای تمامی عکاسان و علاقمندان عکاسی در محورهای ‌جشنواره)، بخش استانی (مختص عکاسان ملی و کرمانی با محورهای جشنواره در گستره ‌استان کرمان)، بخش ویژه (با محوریت پرهیز از اسراف) و بخش مردمی (مختص به ‌محورهای جشنواره با حضور گسترده مردمی) برگزار می‌شود‎ و هنرمندان تا اول آبان ماه فرصت دارند آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

اختتامیه و اهدای جوایز جشنواره در آبان ماه در کرمان برگزار می شود.