به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست مشترک معاونت امور هنری و فرهنگستان هنر با حضور سیدمجتبی حسینی؛ معاون امور هنری، مدیران و مشاوران معاونت و علیرضا اسماعیلی؛ سرپرست فرهنگستان هنر و مدیران فرهنگستان، عصر سه شنبه 24 مهرماه در معاونت امور هنری برگزار شد.

در این نشست، به منظور تعامل و همکاری معاونت امور هنری و فرهنگستان هنر، مقرر شد کارگروه مشترکی تشکیل شود.

سیدمجتبی حسینی؛ معاون امور هنری در این نشست با تأکید بر توجه به جغرافیای هنر و جغرافیای انسانی هنر، گفت: ضرورت دارد که نهادهای گوناگون بخش های اجرایی، آموزشی و پژوهشی هنر در تعامل و ارتباط با یکدیگر فعالیت کنند و امیدواریم در آینده پیش رو، با همکاری معاونت امور هنری و فرهنگستان هنر، قدم های موثری برای هنر برداریم و با هم افزایی، امور هنر را پیش ببریم.

حسینی ادامه داد: فرهنگستان هنر حدود 20 سال تجربه و سابقه دارد و فراز و فرودهایی نیز داشته است و در این دوره، فرصت تجدید تعامل و همکاری فرهنگستان هنر و معاونت امور هنری است.

علیرضا اسماعیلی؛ سرپرست فرهنگستان هنر در این نشست گفت: فرهنگستان هنر بر اساس اساسنامه در حوزه سیاستگذاری، پالایش و آسیب شناسی آموزش و پژوهش گام برمی دارد؛ البته در دوره ای به این اهداف و وظیفه، چندان توجه نشده است و امیدواریم با تشکیل گروه های تخصصی بتوانیم این وظایف و اهداف را دنبال کنیم. در حوزه هنر، ضرورت دارد نهادها با یکدیگر هم افزایی و همکاری کنند و زمینه همکاری بین فرهنگستان هنر و معاونت امور هنری فراهم است.

اسماعیلی ادامه داد: فرهنگستان هنر حدود دو دهه فعالیت کرده، فراز و نشیب داشته و در جریان شناسی، معرفی مکاتب و شخصیت های هنری نقش داشته است و در زمینه پژوهش و نشر نیز فعالیت های موثری در فرهنگستان انجام شده است.

در این جلسه، طرح گفت و گوی دیروز و امروز(هنر) از طرح های معاونت امور هنری ارائه شد و مقرر شد این طرح با همکاری فرهنگستان هنر اجرا شود.

مدیران و مشاوران معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران فرهنگستان هنر در این نشست نظرات خود را درباره حوزه های همکاری بیان کردند.