به گزارش هنرآنلاین، آثار نقاشی دکتر داریوش هوشمند، پزشک متخص اطفال ساکن آمریکا برای نخستین بار در ایران در نمایشگاهی با عنوان "خیال طبیعت" Impression of the landscape در گالری کاما به نمایش در می‌آید.

 نمایشگاه نقاشی "خیال طبیعت" در واقع اولین نمایشگاه این هنرمند در ایران است که در آن 16 اثر از این هنرمند به نمایش در می‌آید؛ اثر "اطاق نقاش" که این هنرمند از دوره دانشجویی‌اش در تبریز به تصویر کشیده و در سومین بینال نقاشی برگزیده شده نیز در این نمایشگاه به نمایش در می‌آید.

تاکنون نمایشگاه‌های متعددی از آثار دکتر داریوش هوشمند در آمریکا برپا شده است اما "خیال طبیعت" نخستین نمایشگاه این هنرمند در ایران است.

در استیتمنت نمایشگاه آثار نقاشی داریوش هوشمند آمده است: "رنگ‌ها را بر روی کاغذ می ریزم و با تغییر مسیر رنگ‌ها در جهات مختلف پدیده‌ای بوجود می‌آید ، سپس این پدیده خشک گشته و اثری با سلیقه نقاش خلق و ایجاد می‌گردد. در نتیجه آبستره‌ای از طبع و طبیعت تولید می‌شود. در این دوره کاری بر خلاف نقاشی‌های گذشته که نقاش سلیقه خود را ابداع می‌کرد خلق آثار جدید و حاصل آن قابل پیش بینی نیست، به این سبک “pouring” گویند یعنی ریختن و پاشیدن رنگ‌ها ، مخلوط کردن و جاری شدن آنها با تکان کاغذ نقاشی به اطراف آن ، جهانی رنگین و شاعرانه و زیبا ظاهر می‌گردد ...".

دکتر داریوش هوشمند در سال ۱۳۱۴ در شهر بابل در استان مازندران به دنیا آمد. بعد از گذراندن دوران دبستان و دبیرستان در آن شهر، دوره پزشکی را در شهر تبریز به اتمام رساند. او سپس به مدت چهار سال در شرکت شیلات مازندران در شهر بابلسر به عنوان پزشک مشغول به کار گردید. در ۱۳۴۵در سن سی و یک سالگی به آمریکا رفت و تا کنون در شهر لیوینگستون ایالت نیوجرسی زندگی می‌کند. علاقه او به هنر نقاشی از ابتدای کودکی شروع شد ، حتی در سنین چهار تا پنج سالگی در کودکستان با مداد رنگی شروع به نقاشی کرد و به تدریج در دوران جوانی به کار با رنگ و روغن پرداخت. او هرگز کلاس نقاشی نرفت ولی مطالعات خود را در باره نقاشی اروپا و ایران دنبال کرد. بعد از اشتغال به پزشکی در دومین بی‌ینال نقاشان در تهران شرکت کرد و اثر "اطاق نقاش" او در کاتالوگ آن سال انتشار یافت.

بعد از اشتغال به کار در رشته تخصصی اطفال در امریکا، هنر نقاشی را دنبال کرد و به تدریج این فعالیت را گسترش داد. با وجود اینکه دکتر هوشمند نقاشی را بدون کلاس یاد گرفت اما همیشه خود را هنرجو می‌پندارد. در سال‌های اخیر در ایالت نیوجرسی در تعدادی از کلاس‌های کانون‌های نقاشی شرکت کرد و در آنجا بود که به آبرنگ، پاستل ، نقاشی روی حریر ، آکریلیک و کلاژ آشنایی پیدا کرد و کارهای اخیر او بیشتر در این زمینه‌ها بوده است، وی در نمایشگاه‌های متعددی در امریکا و اروپا شرکت کرده و تعداد آن زیاد است تاکنون برای جمع آوری چندین سال کار هنری خود اقدامی نکرده بود ولی با تشویق و اصرار دوست خود استاد محمود فرشچیان، نقاش  معاصر در صدد نشر تعدادی از آثار خود در این مجموعه بر آمده است تا به این وسیله مردم کشور خود و سایر کشورهای دیگر را با هنر خود آشنا سازد و امیدوار است این کتاب مورد استقبال همه قرار گیرد.

نمایشگاه نقاشی "خیال طبیعت" Impression of the landscape از روز جمعه 27 مهر به مدت پنج روز در گالری کاما برپاست علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از ساعت 11 تا 20 به خیابان پاسداران، گلستان ١٠، پلاک ۴۴، ساختمان فرین، واحد ٢ گالری کاما مراجعه کنند.