سرویس تجسمی هنرآنلاین: سیده راضیه یاسینی، رئیس پژوهشکده هنر از برگزاری نشستی در راستای بررسی طرح "هنر گردی روستایی؛ توسعه گردشگری" خبر داد و در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: ما در پژوهشکده هنر اولویت‌های مدونی را برای فعالیت‌های سالانه خود تعریف کرده‌ایم که در حوزه‌های مختلف هنری گنجانده می‌شود. در این راستا توجه به حوزه تجسمی و هنرهای سنتی نیز مد نظر ما قرار دارد.

او افزود: همان‌طور که می‌دانید پژوهشکده هنر یکی از پژوهشگاه‌های فرهنگ، هنر و ارتباطات است که قرابت نزدیکی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد. بنابراین ما همواره اولویت‌های‌مان را به نحوی طراحی می‌کنیم که بتوانیم نیازهای پژوهشی این بخش‌ها را پوشش دهیم به همین خاطر نیز علاوه بر حوزه‌های هنری مختلف نظیر: نمایش، موسیقی و... مبحث هنرهای تجسمی و سنتی نیز مد نظر ما قرار دارد. در واقع بحث ما اقتصاد هنرهای سنتی و صنایع دستی و تقویت آن‌هاست.

رئیس پژوهشکده هنر درباره بررسی "طرح هنر گردی روستایی؛ توسعه گردشگری" گفت: یکی از اولویت‌های ما این است که ابعاد هنرهای تجسمی را واکاوی کنیم و چالش‌های آنان را مورد توجه قرار دهیم. البته در این زمینه بحث اقتصاد و هنر مد نظر ما قرار دارد، بنابراین ما سعی در ارائه راهکارهایی داریم تا به واسطه آن بتوان مباحث اقتصاد هنر را رونق بخشید و توسعه داد. در این راستا "طرح هنر گردی روستایی؛ توسعه گردشگری" که توسط خانم سیده محبوبه کاظمی ارائه شده بود، مورد توجه ما قرار گرفت.

یاسینی تصریح کرد: بر اساس گزارشی که در خبرگزاری از کار خانم کاظمی منتشر شد، ما دریافتیم که این طرح تلفیقی از گردشگری هنری و روستایی است که این هنرمند آن را مدون و برای میراث فرهنگی ارسال کرده است. این طرح در انتظار حمایت سازمان‌ها و نهادهای مختلفی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که مورد توجه ما قرار گرفت.

او ادامه داد: ویژگی‌های این طرح در گزارش برای ما جالب بود، بنابراین از ایشان دعوت کردیم که یکشنبه 6 آبان ماه ساعت 14 برای ارائه توضیحاتی در راستای طرح خود به پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات مراجعه کنند.

این مقام مسئول درباره مباحث این نشست، بیان کرد: ما سعی داریم در حد توان خود، از ایده ایشان حمایت کنیم اما از آنجایی که پژوهشکده صرفاً یک مرکز پژوهشی است و یک ستاد حمایتی نیست، ما با بررسی ابعاد طرح ایشان و به تصویر کشیدن نقاط اجرایی و قوت آن سعی در معرفی آن به سازمان‌ها و مراکز مربوطه خواهیم داشت.

یاسینی افزود: در این نشست ابعاد طرح ارائه شده، واکاوی می‌شود و خانم کاظمی نیز در پاسخ به سوالاتی که از سمت کارشناسان ما مطرح خواهد شد، به دفاع از طرح و نشان دادن زوایای مختلف آن خواهند پرداخت. پس از پایان این جلسه گزارشی از واکاوی طرح ایشان و درصد عملیاتی شدن آن به مدیران ذی‌ربط و سازمان‌های مربوطه ارائه خواهد شد تا امکان حمایت از سوی مراجع مربوطه فراهم شود.