سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار نقاشی عرفان شهیاد بیستم مهرماه در گالری ویستا افتتاح شد. این هنرمند درباره آثارش به گفت: در مجموع ۱۴ اثر در این نمایشگاه به نمایش درآمده که تکنیک و فضای ثابتی دارند.

 

او درباره تکنیک آثار خود گفت: ماده اولیه در واقع اصلی‌ترین بخش تولید اثر هنری برای من است. مفهوم اثر برایم بر پایه ماده‌ای شکل می‌گیرد که به آن رسیده‌ام و در نمایشگاه‌های پیشین هم از آن استفاده کرده‌ام. درواقع اول ماده را خلق کردم و سپس این ماده به مرور، مفهوم خلق کرد.

 

شهیاد درباره عنوان نمایشگاه نیز گفت: موضوع و نام نمایشگاه "تصرف" است و در بردارنده اندیشه‌ها و مفاهیمی است که به آنها دست یافته‌ام. در این آثار سعی کردم از طریق ماده نشان دهم که اثر همزمان هم آفرینش دارد و هم متلاشی شدن و این دو با هم هستند.

این هنرمند تصریح کرد: سعی کردم از ایجاد یک بافت خاص و منحصر به فرد برای انتقال مفهوم استفاده کنم. در این نمایشگاه به نکته تازه‌ای رسیدم و برای نشان دادن آن از فیگورهای انسانی استفاده کردم. خواستم آفرینش را در کنار نابودی، لذت را در کنار رنج و درد را در کنار لذت نشان دهم. چیزی که در دنیای واقعی هم به همین صورت وجود دارد و همیشه در کنار هم هستند.

عرفان شهیاد توضیح داد: ایده اولیه این نمایشگاه در طول روند کاری که سال‌هاست در پیش گرفته‌ام به وجود آمد. سال‌هاست روی این تکنیک کار می‌کنم و این اتفاق آرام آرام در من شکل گرفته است. برای رسیدن به جزئیات اجازه دادم که کم کم همه چیز در ذهن‌ام ته‌نشین شود و اثر هنری را به وجود بیاورد.

او درباره تفاوت این نمایشگاه با نمایشگاه‌های پیشین خود گفت: قطعا کار گذشته خود را ادامه دادم ولی احساس می‌کنم در "تصرف" به یک پختگی خاص رسیده‌ام. آینده را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. ممکن است روند کارم به هر سمتی برود ولی این حرکت نابی است که آغاز کرده‌ام و در آینده هم حتما با نگرش‌های تازه‌ای به همین روند ادامه خواهم داد.

نمایشگاه آثار نقاشی عرفان شهیاد تا ۳۰ مهر در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک11 میزبان دوست‌داران هنر است.