سرویس استان‌های هنرآنلاین: نگارخانه وصال شامگاه جمعه ٢٠ مهرماه میزبان استاد علی شیرازی و استاد مجتبی ملک‌زاده بود تا نمایشگاه "مشتاقان حافظ" را با حضور خوشنویسان جنوب کشور و استادان برجسته استان؛ برپا نماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آیین گشایش این نمایشگاه با اشاره به اینکه حاصل کار ٤٤ نفر از هنرمندان خوشنویس چیره‌دست جنوب کشور را شاهد هستیم، که فقط از منظر اشعار و اندیشه‌های حافظ خلق گردیده و با همکاری استاد قاسم احسنت مدیر نگارخانه طرح جمع آوری شده، اظهار داشت: این کار ماندگار طی هماهنگی‌های یک سال اخیر خالقان خوشنویسی به انجام رسیده که در این مسیر توانسته دست‌آوردهای هنری و آثار تولیدی هنرمندان بزرگی را در راستای اشتیاق به این شاعر پر آوازه و غزلسرای شیرازی، به تحریر در آورد.

صابر سهرابی به همه دوستداران هنر خطاطی و خوشنویسان نوید برگزاری "نخستین جشنواره ملی کتابت" را داد و گفت: با توجه به اینکه فارس مهد تمدن ایران است و هنرمندان بزرگ در حوزه‌های مختلف هنرهای تجسمی در این دیار پرورش یافته‌اند و حق شیراز است که در حوزه خوشنویسی حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی اظهار داشت: از همین رو طرح جشنواره ملی کتابت در استان فارس آماده شده است و به‌زودی این جشنواره در شیراز بنیان‌گذاری خواهد شد.

سهرابی ادامه داد: جشنواره ملی کتابت در حوزه خطوط نستعلیق، شکسته و نسخ برگزار خواهد شد و برنامه تداوم آن را پس از برگزاری دوره اول به صورت بین‌المللی در سر داریم.

هنرمندان خوشنویس با ٩٠ اثر در نمایشگاه"مشتاقان حافظ"؛ نشست صمیمانه با استاد شیرازی

رئیس انجمن خوشنویسان استان فارس نیز در خصوص نمایشگاه مشتاقان حافظ گفت: این نمایشگاه در بردارنده آثار نستعلیق نویسان استان‌های جنوب کشور از جمله فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، اصفهان و بوشهر است.

مجید چیزفهم افزود: هنرمندان خوشنویس با ٩٠ اثر در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند که آثار آنان به صورت سیاه مشق، قطعه و چلیپا و نیز در سبک‌هایی همچون صفویه و قاجاریه است.

وی افزود: این نمایشگاه به مدت یک هفته و تا ٢٦ مهرماه برپاست؛‌ همچنین کارگاه‌هایی نیز با حضور استادان خوشنویس طی این هفته برگزار می‌شود.

استاد علی شیرازی نیز در پایان این مراسم؛ با اعلام اینکه به اتفاق دیگر همراهان تا چهارشنبه در شیراز هستم و برای بحث و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با خوشنویسان فارس خواهیم بود؛ گفت: امیدوارم در این مسیر بتوانیم داشته‌های خود را تبادل نماییم تا در بعد از ظهر یکشنبه ساعت ١٧ و تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ گرد هم آمده و طی نشستی صمیمانه به بررسی و کار عملی در حوزه خوشنویسی بپردازیم.