به گزارش هنرآنلاین، گالرى آ در تازه‌ترین پروژه خود، با عنوان "واریاسیون" بیش از نود اثر چاپ دستى از سى هنرمند را به نمایش خواهد گذاشت. در استیتمنت این نمایشگاه آمده است:

"تجربه ایرانی، میان گذشته‌های درخشان و اکنون اغلب بی‌­ثمر و کم ­فروغ، ثابت کرده و می­‌کند که بی‌کنکاش در چند و چون خلق هنری دیروز و استمرار کنجکاوی و عمل امروز نمی­‌توان قله تازه­ ای را فتح کرد. این همان اصلی است که روند چشم­ گیر و رو به پیشرفتی را برای چاپ دستی ایران رقم زده است.

مرور و بازنگری آثار کم­ نظیر ایرانی و غیر ایرانی در کنار شناخت ابزارها و تکنیک­ ها آغازگر راهی بوده که جایگاه چاپ دستی امروزمان را به شکل روزافزونی مرتفع ‌تر ساخته است.

آنچه پیش­ روست نشان می‌دهد، هنرمندان جوان ایران می‌بایست، هرچه بیشتر، از فهم و ادراک تکنیک و ابزار در عرصه­ ی چاپ گذر کنند و مرزهای تازه­ ای را فرا رو قرار دهند. گسترش مرز های مرسوم، توان خطر پذیری نسل حاضر را به چالش می‌کشد و اجازه می‌دهد تا چاپ دستی توان اصلی خود را باز بنمایاند. توانی که با توجه به تیراژپذیری چاپ، می‌تواند تاثیر بزرگی بر هرچه دموکراتیک‌تر شدن هنر در زیست ایرانیان داشته باشد. نسخه‌پذیری چاپ دستی شاید تنها امید تداوم معاشرت ایرانیان با هنر در وضعیت دشوار و هول‌انگیز اقتصادی این روزها باشد.

واریاسیون جمعه ششم مهرماه در هر دو سالن گالرى آ افتتاح خواهد شد و تا هفدهم مهرماه ادامه خواهد داشت. گالرى آ در خیابان کریم خان زند، ابتداى شهید عضدى(آبان جنوبى)، کوچه ى ارشد، شماره هفت واقع است. گالرى آ شنبه ها تعطیل است.