به گزارش هنرآنلاین، آثاری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود، برای این نمایشگاه خلق شده‌اند و مجموعه‌ای را با عنوان آبی‌های ناصر اویسی تشکیل داده‌اند. در این نمایشگاه 24 اثر شامل 12 اثر بزرگ و 12 اثر متوسط و کوچک از این هنرمند نامی به نمایش در می‌آید که بیشتر آن‌ها برای اولین بار است که رونمایی می‌شوند.

ناصر اویسی متولد سال 1313 و زاده تهران است. او در سال 1335 از دانشکده حقوق دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و بعدها در رم، راه هنر را در پیش گرفت. او از سال ۱۹۵۰ تاکنون نمایشگاه‌های بسیاری در سراسر جهان برگزار کرده است که از آن جمله می‌توان به نمایشگاه‌های مشترکش با سالوادور دالی، پیکاسو، دابفت، فلیکس و شاگال اشاره کرد.

اویسی همچنین، جوایز متعددی را از بی‌ینال‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی کسب کرده است. آثار او در موزه‌های آتن، بارسلونا، بلگراد، بروکسل، رم، تهران، مادرید، نیویورک، پاریس، لندن، زوریخ، برلین و ... نگهداری می‌شود.

به گفته منتقدان و صاحب‌نظران بنام ایرانی و خارجی؛ آثار اویسی شعرگونه است، فضایی معلق میان نقش و خط و رنگ با فیگورهایی شخصی شده از زنان زیباروی برگرفته از خورشید خانم ایرانی و اسب‌های در حال حرکت با ردپایی از تصویرگری که پیوند درونی او را با نگارگری ایرانی آشکار می‌سازد. پس‌زمینه‌هایی با نقش‌مایه‌های ایرانی و شرقی که یادآور معماری ایرانی و اسلامی است. همان نقش‌مایه‌ها در لباس زن نیز تکرار می‌شود.

رفتار بی‌قید و شرط او با عناصر محدودش (زن، اسب، انار و پرنده) از او هنرمندی با بینش و سیرتی منحصر به فرد ساخته است. موضوع داشتن نقاشی، برای اویسی هدف نهایی نیست بلکه او در ورای موضوع به جست و جوی نوعی تداوم و ریتم می‌پردازد که ایجاد آن‌ها تنها از طریق اشکال و فرم میسر است.

ناصر اویسی یکی از بزرگان هنر ایران است که آثارش همواره مورد توجه سلایق مختلف قرار گرفته است. اویسی بی‌شک یکی از چهره‌های بنام نقاشی ایران در عرصه بین‌المللی است. او جلوه دیگری از فرهنگ ایران را با تلفیق سنت و مدرنیسم در آثارش به نمایش گذاشته که مورد استقبال قرار گرفته است، راهی برای نشان دادن فرهنگ ایرانی از دریچه ای شخصی که به چشمی جهانی دیده شده است. او از سال ۱۳۳۵ که نخستین نمایشگاهش را برپا کرد، تاکنون حضور جدی و پر رنگی در هنر تجسمی ایران و جهان داشته است. ناصر اویسی سال‌ها است که در ویرجینیا آمریکا زندگی و نقاشی می‌کند.

گفتنی است، افتتاحیه این نمایشگاه جمعه 6 مهر 1397 از ساعت 16 تا 21 است و این نمایشگاه تا 26 مهر ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این آثار  همه روزه از ساعت 9 تا 21 به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، کوچه اشراقی، شماره 4 مراجعه کنند.