به گزارش هنرآنلاین، در راستای دیدار با اعضای پیوسته فرهنگستان هنر، علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر به دیدار محمد احصایی، هنرمند نقاش، گرافیست، خوشنویس و عضو پیوسته این فرهنگستان رفت.

در این دیدار که در راستای تکریم و تجلیل از هنرمندان و اعضای پیوسته فرهنگستان هنر در شرایطی صمیمانه در گارگاه استاد محمد احصایی صورت گرفت؛ پیرامون مسایل مختلف مربوط به هنر و کارهای آتی در فرهنگستان هنر تبادل نظر شد.

همچنین علیرضا اسماعیلی از استاد احصایی دعوت کرد در جلسات گروه‌های تخصصی که در آینده‌ای نزدیک در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد، مشارکت کرده و فرهنگستان هنر را برای پیشبرد اهداف آن یاری کند.

محمداحصایی، عضو پیوسته فرهنگستان هنر نیز ضمن استقبال از تغییرات جدید و با تواضع، خود را خدمتگزار هنر و فرهنگ این مرز و بوم دانست و اظهار داشت، به رسم وظیفه هر کاری از ایشان در جهت هنر برآید، با طیب خاطر انجام می‌دهد و البته در مجامع مربوط به فرهنگستان هنر نیز شرکت خواهد کرد.

در پایان این جلسه، سرپرست فرهنگستان هنر، به رسم هدیه، کتاب نفیس شاهنامه شاه طهماسب، که توسط موسسه متنِ فرهنگستان هنر در سال 1392 منتشر شده است، را به استاد اهدا کرد.

در این دیدار، کیوان رحیمی، دبیر فرهنگستان هنر، محمدرضا حسین خانی، رییس موسسه فرهنگی هنری صبا و مسعود ناصری، مدیرکل... نیز حضور داشتند.

محمداحصایی فارغ التحصیل از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. این هنرمند پرکار در عرصه هنر گرافیک ایران، در زمینه خوشنویسی و نقاشیخط مهارت و شهرت بسیار دارد. احصایی برای اولین بار خط در گرافیک را در دانشکده هنرهای زیبا آموزش داد و به طور کلی او را بنیان‌گذار نقاشیخط در ایران می‌دانند. تاکنون آثار محمداحصایی در چندین دوره پیاپی حراج کریستی مورد توجه بسیار قرار گرفته و رکورددار فروش آثار هنری بوده است. برپایی نمایشگاه‌های متعدد در داخل وخارج از کشور، کسب جوایز جهانی، تدریس در دانشگاه‌های هنر، عضویت در هیئت امنای انجمن‌های خوشنویسان و طراحان گرافیک ایران و داوری دوسالانه‌های گوناگون هنری از جمله فعالیت‌های این هنرمند محسوب می‌شوند.

این گرافیست و خوشنویس، تحریر دیوان حافظ را از سال 1382 به قلم نستعلیق آغاز کرده است و تحریر قرآن کریم به قلم ریحان را در کارنامه فعالیتش دارد. او همچنین طراحی و اجرای 230 متر مربع سفال لعابدار نقش برجسته برای سفارتخانه ایران در ابوظبی امارات متحده عربی در سال 1367 -1370 را بر عهده داشته است. احصایی به عنوان مولف و کارشناس هنری ماهر نیز شناخته شده است.

 

در دیدار با اعضای پیوسته فرهنگستان هنر عنوان شد:  سیاست‌گذاری برنامه‌ها بر اساس مفاد اساسنامه

در ادامه برنامه دیدار سرپرست فرهنگستان هنر با هنرمندان، علیرضا اسماعیلی، روز شنبه ۲۴ شهریور با تنی چند از اعضای پیوسته این فرهنگستان ، دیدار و گفتگو کرد. غلامحسین امیرخانی، محمود عزیزی، علی منتظری و مجید کیانی از اعضای پیوسته فرهنگستان‌هنر، در دیدارهایی جداگانه با سرپرست این فرهنگستان، نقطه ‌نظرات خود را درباره تعاملات بیشتر با این سازمان و همچنین فعالیت‌های آتی آن عنوان کردند.

ضرورت تشکیل مجدد گروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف هنری، با استناد به اساسنامه فرهنگستان هنر، برخورداری از نظرات کارشناسی اعضای پیوسته فرهنگستان هنر در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری و همکاری پیوسته با اساتید و اعضای فرهنگستان از جمله مسائلی بود که در این نشست‌ها پیرامون آن گفتگو شد.