به گزارش هنرآنلاین، علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر، عصر دیروز با جلال شباهنگی  گرافیست، نقاش، مجسمه‌ساز و عضو پیوسته فرهنگستان هنر دیدار و گفتگو کرد. وی در این دیدار  با اشاره به اینکه فرهنگستان هنر  متعلق به هنرمندان و خانه ایشان است، اعضای پیوسته این فرهنگستان را ستون و جزء لاینفک فرهنگستان هنر دانست و اظهار امیدواری کرد با حضور این هنرمندان و با راهنمایی و کمک ایشان قدم‌های اساسی و موثری برداشته شود.

وی در ادامه، تجلیل از هنرمندان پیشکسوت، به ویژه اعضای پیوسته فرهنگستان هنر را از جمله برنامه‌های پیش روی این فرهنگستان دانست و عنوان کرد: امید است با "روایت زندگی استادانه" که با محوریت مروری بر آثار  و احوال هنرمندان و روایت زندگی هنری ایشان است، گامی کوچک در هنر این مرز و بوم برداریم.

اسماعیلی اظهار داشت: برای شروع، مروری بر زندگی، آثار و احوال شما‌ ‌استاد جلال شباهنگی  ‌را در نظر گرفته‌ایم که با موافقت و همراهی شما امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری آن را عملی کنیم.

جلال شباهنگی هنرمند پیشکسوت و عضو پیوسته فرهنگستان هنر نیز، ضمن اظهار علاقه‌ برای همکاری اظهار داشت: کار هنری برای من همیشه ارجح‌ از هر خواسته‌ای بوده و در 45 سال فعالیت هنری‌ام، هیچگاه درخواست و توقعی نداشته‌ و ندارم؛ اما همچنان برای یاری آماده‌ همکاری هستم.

وی به آثار جدیدش اشاره کرد و افزود: بعد از آثاری که با موضوع کویر داشتم، به خلق آثار تازه‌ای در زمینه گل و مرغ پرداختم و خوشحال خواهم شد که بتوانم این آثار را در موسسه  فرهنگی هنری صبای  فرهنگستان هنر به نمایش بگذارم.

جلال شباهنگی فارغ‌التحصیل رشته گرافیک در مقطع فوق لیسانس از کالج ایالتی سن‌خوزه کالیفرنیاست. این هنرمند در 1347 به عضویت هیئت علمی دانشکده هنرهای زیبا درآمد و در سال 1381 بازنشسته شد. وی تا کنون در دانشگاه‌های تهران، شاهد، شریعتی، سوره و الزهرا تدریس داشته است. شباهنگی عضو پیوسته فرهنگستان هنر است و در سال 1380، همزمان با بی‌ینال هفتم گرافیک و به همت مرحوم ممیز، از وی تجلیل به عمل آمد. او تاکنون چندین کتاب‌ ترجمه و تالیف کرده است که " خلاقیت در رنگ" آشنای همه طراحان گرافیک، تصویرسازان و نقاشان است از جمله آنهاست. همچنین نمایشگاه‌های متعددی از آثار او در داخل و خارج از کشور برگزار شده است، که برگزاری نمایشگاه در گالری زروان، گالری قندریز، گالری سیحون، گالری سبز، گالری گلستان، گالری فرامرزی، فرهنگسرای بهمن، فرهنگسرای نیاوران، دانشکده شریعتی، دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، دانشگاه ایالتی وست ولیساراتوگا کالیفرنیا، موزه هنرهای مدرن ترایتون شمال کالیفرنیا، گالری بوشهری (کویت)، مرکز فرهنگی ریاض (عربستان) و . . .  از آن جمله است.