سرویس تجسمی هنرآنلاین: کتاب محسن وزیری مقدم پس از چند سال انتظار روانه بازار کتاب شد. این کتاب که "یادمانده‌ها" نام دارد شامل زندگی‌نامه محسن وزیری‌ مقدم است که به قلم این هنرمند مکتوب شده است. این کتاب داستان زندگی این نقاش مدرنیست از بدو تولد تا به امروز است و به نوعی فصلی از تاریخ هنر ایران محسوب می‌شود. با مطالعه این کتاب و در میان خاطرات وزیری‌ مقدم به راحتی می‌توان آنچه که بر هنر معاصر ایران گذشته را دریافت.

وزیری‌ مقدم در بخشی از مقدمه این کتاب نوشته است: "آنچه در این نوشتار آورده شده مجموعه رویدادهایی هستند که در طول 88 سال زندگی با آنها دست به گریبان بوده‌ام و سعی کرده‌ام با کمال صراحت و بدون اغراق‌گویی ماجراهای شاد و دردناک و تلاش بی‌امان خود را برای به وجود آوردن آثار هنری در مراحل گوناگون زندگی بیان کنم. در یک جمع‌بندی کلی به این نتیجه می‌رسم که گویی سرنوشت با من سر ناسازگاری داشته و یا شاید نیروی مافوق تصوری خواسته مرا آزمایش کند تا معلوم شود چه اندازه نیروی ایستادگی در برابر مشکلات را دارم. تنها دورانی که از یک آسایش نسبی برخوردار بودم، از 33سالگی تا 42 سالگی را در برمی‌گیرد."

محسن وزیری مقدم متولد سال 1303  در تهران است. او سال 1334 راهی ایتالیا شد و در آکادمی هنرهای زیبای رم تحصیل کرد. وزیری مقدم در چندین نمایشگاه داخلی و خارجی شرکت کرده و آثار او در موزه‌های مهم دنیا نگهداری می‌شود. "شیوه طراحی"، "راهنمای نقاشی"، "طراحی" و "14 گفتار" از جمله کتاب‌های منتشر شده این هنرمند است.

کتاب "یادمانده‌ها" نخستین بار در سال 93 مجوز نشر دریافت کرد و مراحل چاپ آن طی شد اما به دلایل متعدد این کار انجام نشد تا سرانجام نشر نظر طی روزها گذشته آن را به سرانجام رساند و "یادمانده‌ها"  در 384 صفحه و بهای 98 هزارتومان روانه بازار شد. در حالی این کتاب عرضه شده است که صبح امروز محسن وزیری مقدم دارفانی را وداع گفت.