سرویس تجسمی هنرآنلاین: آکادمی بین‌المللی سرامیک طی یک ایده برنامه‌ریزی‌شده از سال ۲۰۱۶  تا ۲۰۱۸ اقدام به نمایش اولین سری از مجموعه گنجینه جام‌های سفالی (Treasure Bowl Collection) کرده است. در اولین دوره از این پروژه تعداد 10هنرمند از اعضاء این آکادمی گزینش شدند تا هر یک با ساخت ۱۲ عدد جام سفالی به ابعاد ۹ در ۱۲ سانتیمتر آغازگر این پروژه باشند.

گزینش این هنرمندان بر اساس فعالیت‌های آن‌ها در حوزه تاریخ سرامیک و فرهنگ و هنر کشورهایشان بوده است. تم این مجموعه " گل بومی"Native Clay است که می‌کوشد معرف آثاری باشد که در عین ریشه داشتن در سنن بومی هنرمندان خود واجد شرایط حضور در عرصه بین‌المللی و سرامیک معاصر نیز باشند.

عباس اکبری از کاشان به همراه هنرمندانی از سوئیس، استرالیا، آمریکا، کره جنوبی، ژاپن ، مکزیک، بلژیک، تایپه و هنگ‌کنگ ۱۰ هنرمندی هستند که اولین آثار این مجموعه را به نمایش گذاشته‌اند.

آثار این مجموعه اکبری در ادامه نظرات و کارهای عملی است که پیش‌تر در کتابی با عنوان ظرف با مقدمه‌هایی از آلن کایگر اسمیت و گرگ دالی و گفت‌وگویی با محمد پرویزی منعکس‌شده و به جایگاه اشیاء به ‌ویژه ظرف در فرهنگ و زندگی ایران پرداخته است.

photo_2018-08-27_15-02-41

یک اثر از هر هنرمند این پروژه در موزه آریانای ژنو و یک اثر نیز در موزه سرامیک آلفرد آمریکا نگه‌داری می‌شود و مابقی آثار در نمایشگاه کنگره آکادمی بین‌المللی سرامیک در نیوتایپه به نمایش درخواهد آمد.

عباس اکبری از سال ۱۳۷۹ عضو هیات علمی دانشگاه کاشان و از سال ۲۰۱۵ عضو آکادمی بین‌المللی سرامیک است و در حال حاضر نیز بخش عمده فعالیتش در موسسه خانه سفال که بهمن سال گذشته در کاشان افتتاح شد متمرکز است. آثار وی در موزه‌ها و مراکز خصوصی کشورهای آمریکا، سوئیس،فرانسه، آرژانتین،دومینیکن،کرواسی،ترکیه، نپال، ژاپن و اسپانیا نگه‌داری می‌شود.