سرویس تجسمی هنرآنلاین، نمایشگاه نقاشی علی بازماندگان در گالری ثالث برپاست. در این نمایشگاه 23 اثر به نمایش درآمده است که بخشی از آنها تابلوهای کوچک با استفاده از جوهر و چاپ سیلک هستند و تابلوهای بزرگ با رنگ روغن، اکریلیک و جوهر نقاشی شده‌اند. بازماندگان در گفت و گو با هنرآنلاین درباره این نمایشگاه گفت: این مجموعه حاصل 2 سال زندگی من است و خاطراتی که با دوستان و نزدیکان خود داشتم را با رنگ‌ها و شکل‌ها نمایش دادم.

بازماندگان ادامه داد: من اعتقاد دارم که خاطرات ما رنگ دارند و در بخشی از ذهن ما ضبط می‌شوند. با استفاده از هنر می‌توان این خاطرات را به تصویر یا صوت تبدیل کرد تا در نقاشی یا موسیقی متجلی شوند و به این ترتیب باقی مردم هم احساس کنند که می‌توانند خاطرات خود را دوباره زنده کرده و به آنها جان بدهند.

او درباره نقاشی‌های این مجموعه گفت: تابلوهای بزرگ که کاملا انتزاعی هستند برایم مانند خاطراتی هستند که تا حدودی محو شده‌اند. انسان بعضی از خاطرات خود را دائما تکرار می‌کند اما بعضی از آنها به مرور محو می‌شوند. در آثار کوچک این مجموعه فیگورهایی وجود دارد که برگرفته از افراد واقعی و از دوستان و خانواده من هستند. بعضی از آنها از روی عکس نقاشی شده‌اند و بعضی هم در زمان کار به صورت ذهنی ترسیم شدند. رنگ‌هایی که در این تابلوها وجود دارد را بر اساس افرادی که در تابلو هستند انتخاب کردم و به نظرم رنگ آن خاطره را نشان می‌دهند.

بازماندگان ادامه داد: قبلا نقاشی‌های من فیگوراتیو بود و با رنگ و روغن کار می‌کردم، اما از 3 سال قبل شکل و شمایل کارم تغییر کرد و به شکل امروزی درآمد که آن را بسیار دوست دارم. در این مجموعه از رنگ‌های جوهری استفاده کردم و به کار بردن چاپ سیلک بر روی آنها به من کمک کرد یک فضای ثبت شده تخت با خطوط واضح را روی زمینه رنگی بنشانم.

او درباره سابقه فعالیت خود گفت: من تحصیلات آکادمیک هنر ندارم اما از سال 81 فعالیت هنری خود را در شیراز آغاز کردم و در زمینه معماری و نقاشی مشغول به کار هستم. دو کتاب از آثار من با نام  your death و  floww  در امریکا منتشر شده است.

نمایشگاه نقاشی علی بازماندگان تا 7 شهریور در گالری ثالث برپاست. گالری ثالث در خیابان کریم‌خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ١٤٨ قرار دارد.