سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار نقاشی ویدا جیلانچی با عنوان "آرامش معاصر" در گالری کاما برپاست. این هنرمند درباره نمایشگاه اخیرش گفت: تعداد آثار به نمایش در آمده دوازده اثر است و تکنیک کارم اکریلیک و رنگ و روغن است. کار بر روی این مجموعه حدود یک سال زمان برده است که البته پیوسته نبود.

وی افزود: در مجموعه طراحی قبلی به فضای معماری کویری پرداخته بودم و حین کار برایم این سوال وجود داشت که چرا با نوعی دلتنگی به سبک زندگی قدیم نگاه می‌کنیم و روابط افراد در محیط خانواده و حتی بخشی از خانه‌های قدیمی که به صورت قهوه‌خانه کنار باغ یا بادگیرها بوده است برای‌مان جالب است. این فضاها و نگاه‌ها از ذهنیتم از خانه اجدادی‌ام شکل گرفته است.

او گفت: ذهنم درگیر این شد امروز و در زندگی معاصر این خوشحالی و آرامش را در کجا می‌یابیم. به نظر من در زندگی معاصر شهرمان اکثرا هنگام خوشحالی، ناراحتی، قرار ملاقات، دسته‌جمعی، تنهایی و... به کافه می‌رویم و معمولا به حال بهتری می‌رسیم و اوقات آرامی را سپری می‌کنیم. می‌توان گفت کافه به نوعی جایگاه آرامش معاصرمان شده است. با رنگ‌ها و خطوط مورد علاقه‌ام  سعی در به تصویر کشیدن آن از نگاه خودم داشتم.

جیلانچی گفت: کافه‌ها برایم نمادی از جایی‌ست که پر از رنگ، موسیقی و آرامش هستند. جایی که الان خیلی از مردم شهرم اوقات‌شان را در آن می‌گذرانند. به خصوص زمانی که تعدادی از دوستانم را می‌دیدم که هر روز حتما ساعاتی را برای پر کردن تنهایی‌شان یا جشن گرفتن شادی‌شان به کافه‌هایی مشخص می‌رفتند. آن‌ها حتی برای بازی‌های دسته جمعی مثل دارت و مونوپلی در کافه جمع می‌شدند و یا با لپ تاپ برای کار تا دیر وقت در کافه پاتوق‌شان می‌ماندند. به طوری که افرادی مشخص تقریبا خونواده‌ هم شده بودند.

این هنرمند توضیح داد: همیشه احساسات آدم‌ها برایم جالب بوده است و در مجموعه قبلی نقاشی‌ام هم موضوع اصلی‌ام همین احساسات انسانی بود. همچنان که در این مجموعه ارتباط حس افراد در فضای خاص کافه مورد توجه‌ام بوده است. انسان‌ها پر از احساسات خاص و حتی منحصر بفرد هستند و همین باعث می‌شود که عناصر دیگر و زاویه دید متفاوتی در مجموعه‌ام در مورد ارتباط آدم‌ها و فضای کافه‌ها داشته باشم که خودش برایم جذاب است.

 او گفت: اینکه می‌توانیم فضاهایی را ایجاد کنیم که پر از رنگ و حال خوب است اتفاق خوبی در فضای شهری است. علی رغم بعضی از تاریکی‌های زندگی معاصر، همیشه سعی و گرایش دارم که وجه مثبت و حال خوب را در آثارم به تصویر بکشم. این دیدگاه شخصی من است که بیان‌کننده حس و برداشتم از محیط است.

ویدا جیلانچی در پایان گفت: خوشحالم که بازخورد بسیار خوبی از مخاطبان دریافت کردم، چه از نظر تکنیک و اجرا و چه از نظر بیان حس. کافه‌ها به قدری برایم جذابیت دارند و ابعاد و زوایای موضوعی مختلفی در خود نهان داشته‌اند که مجموعه آثار بعدی‌ام نیز احتمالا در ارتباط با کافه‌ها و روابط آدم‌ها در آن خواهد بود.

نمایشگاه آثار ویدا جیلانچی تا 13 شهریور در گالری کاما برپاست. این گالری به نشانی خیابان پاسداران، خیابان گلستان دهم، پلاک 24 طبقه دوم قرار دارد.