سرویس تجسمی هنرآنلاین: مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، روز جمعه 26 مرداد ماه در مقبره الشعرای تبریز برگزار شد. در این مراسم هادی مظفری مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، عبدالرحیم سیاهکارزاده رئیس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، رضوان صادق‌زاده دبیر جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، اساتید کارگاه‌ها و 100 هنرمند پذیرفته شده در جشنواره حضور داشتند.

برنامه با نثار شاخه‌های گل بر مقبره شهریار آغاز شد و پس از آن رضوان صادق‌زاده ضمن خیر مقدم به حاضران گفت: در سال 2018 تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام معرفی شده است و جای خوشحالی است که این دوره از جشنواره در تبریز برگزار می‌شود.

پس از آن محمد محمدپور با بیان اینکه جشنواره هنرهای تجسمی جوانان یک رویداد بسیار مهم در عرصه هنرهای تجسمی کشور است، افزود: مکانی که هم اکنون در آن حضور داریم مدفن 410 شاعر، عارف و ادیب ایرانی در طول هزار سال گذشته است و هم اکنون همه آنها میزبان شما هستند. افتخار می‌کنیم که شما هنرمندان در شهر ما حضور دارید.

محمدپور افزود: تبریز در طول تاریخ مبدا تحولات بسیار بزرگی بوده است. دو دوره باشکوه نگارگری در زمان ایلخانیان و صفویان در تبریز شکل گرفت و نمونه‌های بسیاری از این دست باعث شد که تبریز امسال به عنوان پایتخت گردشگری معرفی شود.

در پایان این مراسم هادی مظفری پشت تریبون قرار گرفت و با اعلام اینکه قصد سخنرانی ندارد، به قرائت متنی از خاطرات روزهای دور و اتفاقات امروز پرداخت.

بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان با حمایت مرکز هنرهای تجسمی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر تا ۳۰ مرداد ماه در تبریز ادامه دارد.