به گزارش هنرآنلاین، سید مجتبی حسینی؛ معاون امور هنری در این پیام نوشته است: بیست و پنجمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، اینک در اوج جوانی و بالندگی است. جشنواره‌ای که بیست و پنج تابستان است که فردا و فرداهای هنرهای تجسمی کشور عزیزمان را به تصویر می‌کشد و می‌کوشد تا بستر مناسبی باشد برای پیوستگی خطِ زمان و پیوند گذشته و حال و آینده؛ بویژه آنکه جشنواره جوانان در قالب کارگاه‌های تخصصی فرصت ناب دوستی میان جوانان و تجربه‌اندوزی از محضر استادان را در اردویی که خاطره می‌سازد و در خانه‌ی ذهن ماندگار می‌شود با خود دارد.

با آنکه در طول دوران هنرجویی‌ام، در چند جشنواره بین‌المللی و ملی شرکت کرده‌ام اما خوش‌ترین خاطره‌ام در میان جشنواره‌ها، مربوط به جشنواره هنرهای تجسمی جوانان است. حتی سختی‌هایش در آن روزگار، موجب شادی و بهانه‌ی خنده‌ی امروز، در میان دوستان و همراهان آن روزگار می‌گردد که به جرأت می‌توانم گفت، اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان آن روز، همچنان در صحن هنرهای تجسمی مانده‌اند و ای بسا که استادان نام‌داری شده‌اند و دور نیست که در میان شما عزیزان، افرادی از هنرجویان همان اساتید باشید و سرمایه شرکت‌کنندگان نه لوح تقدیر و جایزه و اردو که دوستی‌های عمیق و صمیمانه با یکدیگر و آشنایی با استادان هنر خواهد بود. دستاوردی که کهنه نمی‌شود و اینک و امروز هم می‌تواند مورد توجه شما باشد و سالیانی دور ـ همچون من ـ از این تجربه به نیکی و شادی یاد می‌کنید.

حسینی در ادامه این پیام نوشته است: هنرهای تجسمی با اشتمال 9 رشته، عرصه‌ای رنگارنگ، متنوع و گسترده است و به شهادت آمار بیشترین هنرآموختگان در دانشگاه‌ها، هنرستان‌ها و آموزشگاه‌های آزاد در این حوزه فعال هستند.فرصتی که اگر مغتنم شمرده شود می‌تواند به رشد هنر و توسعه فعالیت‌ها و نیز ارتقاء زمینه‌های بینارشته‌ای نظیر اقتصاد هنر بیانجامد.

شما که در اوج جوانی، شادابی و بهار عمر هستید، شما که قلب امید هستید و امید از قلب شما سرچشمه‌ می‌گیرد، بهتر از من می‌دانید که هنرهای تجسمی کشور عزیزمان در چهار دهه‌ی گذشته، چقدر رشد یافته است. اگرچه امروز از یک منظر می‌توان گفت که کاستی‌های فراوانی داریم اما از منظر دیگر حضور شما و هنرمندان توانمند بسیار، مؤید توجه به هنر به مثابه یک ضرورت است، این قلم می‌تواند روایت‌گری باشد تا بگوید در مواجهه با بسیاری از آثار هنری که امروز در معرض دید و تماشاست، سه دهه‌ی قبل به آرزو می‌مانست در حالیکه اینک به سهولت در دسترس شماست.

معاون امور هنری در پایان این پیام بابیان اینکه سرمایه سترگ انسانی در عرصه هنر، رهاورد تمامی کوشش‌ها و کشش‌هاست افزود : امروز همه‌ی ما، همه ما در کنار هم، مأمور و مکلفیم که داشته‌هایمان را قدر بدانیم و بر پایه‌ی ‌آن با تلاش مشتاقانه و همتی استوار چندان به کار بپردازیم که بتوانیم در معرض داوری تاریخ ‌ـ تاریخی که بی اغماض داوری می‌‌کند ـ امانتداران لایقی برای میراث ارزشمند هنر ایران باشیم و نمایندگان شایسته‌ای برای معرفی آن به جهان. هنری که جهان جدید متوجه آن است و رشدی آشکارا دارد.

جوانانِ هنرمندِ ایرانِ اسلامی، من و تمامی همکاران خدوم و دلسوزم بر این باوریم که شما می‌توانید با نقش‌ها، طرح‌ها، رنگ‌ها و خط‌ها که از دستانتان می‌جوشد و ایده‌هایی که از دل‌های پاک و بیدارتان برمی‌آید، چهره‌ی دلگشا و باشکوه امید را مجسم و متصور کنید و روشنایی فردا و عزت خاک مینوی‌مان را در مقابل دیدگان امروزیان قرار دهید.

گفتنی است بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان با حمایت مرکز هنرهای تجسمی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر ۲۶ تا ۳۰ مرداد ماه جاری در تبریز برگزار می شود.