به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه آثار نقاشی ساوالان جماعتی با عنوان "روایت گمشده" به کیوریتوری فواد نجم‌الدین، 26 مردادماه در گالری ساربان افتتاح می‌شود.

نجم‌الدین در استیتمنت این نمایشگاه که روایتی از داش‌باباهای مشکین‌شهر است، نوشته: "پیکرک‌های این مجموعه بازنمای توده‌های انسان‌مانندی هستند که ساکت و ساکن در گستره‌ی دشتی ناکجا به افق خیره مانده‌اند. در نگاهی زیر چشمی گاه شواهدی از چهره‌هایی آشکار می‌شود و بعد به ناگه همه چیز از نظر محو و دور می‌شود. توده‌هایی گنگ، در فضایی مه‌آلود و بی‌جغرافیا، در نوری ملایم و بی‌زمان، از هر نشانه‌ای که ربط آن‌ها را آشکار می‌کند، می‌گریزند."

ساوالان جماعتی متولد 1368 در اردبیل و کارشناس ارشد رشته نقاشی از دانشگاه شاهد تهران است. وی عضو پیوسته انجمن نقاشان ایران، مدرس طراحی و نقاشی و هم چنین مدیر هنری انتشارات ساوالان ایگیدلری است.

این نمایشگاه جمعه ۲۶ مرداد افتتاح می‌شود و تا دوشنبه پنجم شهریور ادامه خواهد داشت. علاقمندان می‌توانند برای تماشای آثار همه روزه به جز سه‌شنبه‌ها به گالری ساربان به نشانی سهرودی شمالی، هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک130 مراجعه کنند.