سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاهی از مجموعه پوسترهای قدیمی محمد ناصری‌پور به همراه آثاری از او در موزه گرافیک ایران برپاست. ناصری‌پور نقاش، معمار، مرمت‌گر و پژوهش‌گر ایرانی است که سالهاست در خارج از ایران اقامت دارد و سهم قابل توجهی در شناساندن هنر مینیاتور ایران و هنر دوره قاجار در خارج از کشور داشته است. ناصری‌پور مدارجی همچون تخصص در تعمیر و مرمت آثار هنری اروپایی، فوق تخصص در مرمت آثار هنری ایرانی و اسلامی و همچنین فوق لیسانس معماری با درجه عالی از دانشگاه تهران را کسب کرده است. او دوره‌های تکاملی علم تکنیک و تعمیرات آثار هنری شامل خشک کردن و صاف کردن کاغذ را در فرانسه و آمریکا آموخت.

ناصری‌پور درباره نمایشگاه پوستر با موضوع گردشگری و نمایشگاه "فصل سفر" که در موزه گرافیک ایران برپاست در گفت و گو با هنرآنلاین گفت: من کلکسیونی از پوسترهای قدیمی را در اختیار داشتم که سالها پیش آنها راجمع‌آوری کردم و سال گذشته به دلیل اعتمادی که به ابراهیم حقیقی دارم کل مجموعه را به موزه گرافیک ایران هدیه کردم.

ناصری‌پور ادامه داد: در این مجموعه پوسترهایی از هنرمندان شناخته شده مانند مرتضی ممیز، قباد شیوا، ابراهیم حقیقی و... وجود دارد که به مناسبت رویدادهای مختلف طراحی شده‌اند. بخشی از این مجموعه متعلق به سازمان جلب سیاحان است که در دهه چهل خورشیدی طراحی شده و برای معرفی شهرهای توریستی به مردم استفاده می‌شد. هنرمندانی از جمله هوشنگ کاظمی، پرویز دیبایی، اسد بهروزان و جمال خرمی‌نژاد این پوسترها را طراحی کرده‌اند.

این هنرمند افزود: در تمام این سالها تلاش کردم پوسترها را به خوبی حفظ کنم و از زمانی هم که آثار در اختیار موزه گرافیک قرار گرفت حتما در شرایط بهتری نگهداری می‌شوند. آرشیو خوبی در این موزه وجود دارد و آثار به شکل استاندارد نگهداری می‌شوند.

او درباره نمایشگاه "فصل سفر" گفت: یک بخش از موزه به آثار من اختصاص یافته است و کارهای گرافیکی که از دوره دانشگاه تا به حال طراحی کرده‌ام را به نمایش گذاشته‌ام. این آثار شامل پوستر، لوگو و سایر آثاری است که در ایران برای پروژه‌های داخلی طراحی کردم و چند نمونه از آثاری که در فرانسه و امریکا طراحی کردم نیز در این مجموعه دیده می‌شود. همچنین اتودهای معماری و ترسیم‌هایی از موزه‌ها و فضاهای مختلف در این مجموعه وجود دارد.

این نمایشگاه تا پایان مردادماه در موزه گرافیک ایران به نشانی فلکه چهارم تهرانپارس، ضلع شمالی پارک پلیس، باغ اناری، موزه گرافیک ایران برپاست.