سرویس تجسمی هنرآنلاین: این هنرمند درباره آثارش گفت: در مجموع ۱۴ اثر در این نمایشگاه وجود دارد که با تکنیک اکریلیک کار شده‌اند. البته برخی کارها با تکنیک‌ چاپ نیز همراه هستند. در واقع چاپ‌های مختلف با اکریلیک را امتحان کردم.

وی افزود: از پنج سال قبل شروع کردم به تلفیق پرتره و درخت در نقاشی‌هایم. این سومین نمایشگاه انفرادی‌ام با این موضوع است و در چند نمایشگاه گروهی در ایران، ترکیه و گرجستان هم شرکت کردم. البته اخیرا به اقتضای کارم عنصر آب و خاک را هم به درخت افزودم و در این نمایشگاه از ترکیب پرتره با خاک و آب استفاده کردم، زیرا این عناصر در وجود انسان هم هستند. مثلا پرتره را روی ساختمان‌های قدیمی در آوردم.

او گفت: در نقاشی‌هایم گاهی درخت غلبه دارد و گاهی آب و خاک. برخی مواقع هم غلبه تصویری با پرتره است. این بسته به موضوع و شرایط دارد که کدام‌یک را برتری دهم.

پیشقدم همچنین گفت: در این نمایشگاه از فیگورهای مختلفی که از پرتره دخترم گرفتم، نقاشی کشیدم. روش کارم به این شکل است که از سوژه عکاسی می‌کنم. یعنی هم از پرتره و هم از منظره طبیعی. سپس آن را در نرم افزار فوتوشاپ با هم ترکیب می‌کنم و رنگ و نور و فرم را آنطور که مدنظرم است در می‌آورم. سپس از آن پرینت می‌گیرم و شروع به نقاشی می‌کنم.

او ادامه داد: البته حین کار خیلی احتمال دارد که از نسخه چاپ شده فاصله بگیرم و بسته به شرایط و اقتضای کار جزئیات را تغییر دهم. بعضی از عناصر را حذف کنم و برخی را اضافه کنم.

این هنرمند درباره تکنیک چاپ نیز گفت: این کار را با ابزار مختلف و برای به وجود آوردن بافت در کار انجام می‌دهم. گاهی قلم‌مو بافت مورد نظر را به من نمی‌دهد. برای همین مجبورم از ابزارهای دم دستی مثل ورق آلومینیوم، دستمال کاغذی و یا حتی دستم استفاده کنم. درواقع چاپ تقویت بافت در آثارم است.

حورا۳

حورا پیشقدم گفت: چون در این نمایشگاه از پرتره‌های دخترم بهره بردم و نمایشگاه به نوعی دخترانه و زنانه است و از طرف دیگر درخت را نماد زایش و زنانگی می‌دانم، ترجیح دادم از اشعار فروغ برای نام‌گذاری کارم بهره ببرم. هرکدام از کارها با یکی از اشعار فروغ فرخزاد نامگذاری شده است و در نهایت نیز بخشی از شعر فروغ یعنی "کسی که مثل هیچکس نیست" به عنوان نام نمایشگاه برگزیده شده است.

این هنرمند در پایان گفت: در آینده نیز به همین روش کار خواهم کرد. البته برای ترکیب پرتره، عناصر طبیعی دیگری را نیز استفاده خواهم کرد. ولی موضوع همین تلفیق طبیعت و صورت انسان است.

نمایشگاه نقاشی حورا پیشقدم با عنوان " کسی که مثل هیچکس نیست" تا 17 مرداد در نگارخانه شیث به نشانی چهارراه ولیعصر، ضلع جنوبی پارک دانشجو، کوچه شیرزاد شرقی برگزار می‌شود.