سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی‌خط هما جابری‌زاده با عنوان "حادثه عشق" در گالری ایده پارسی برپاست. این هنرمند درباره آثارش گفت: روی هم رفته ۱۶ اثر در این نمایشگاه عرضه شده است که از نظر تکنیک بسیار متنوع هستند. تابلوهای خوشنویسی بیشتر نستعلیق روی کاغذ هستند. برخی از آنها تذهیب‌کاری هم شده‌اند.

وی افزود: آثار نقاشی‌خط با تکنیک اکریلیک کار شده‌اند اما برخی از آنها برجسته هستند. ورق طلا هم از تکنیک‌هایی است که در آثار این نمایشگاه به چشم می‌آید. آثار نمایشگاه مربع، مستطیل، دایره و بیضی هستند.

این هنرمند درباره علاقه‌اش به خوشنویسی گفت: از کودکی به شعر علاقه داشتم و کسی که عاشق شعر است از خوشنویسی هم لذت می‌برد. به همین دلیل بیست سال است که زیر نظر استادان خوشنویسی و نقاشی‌خط به آموزش آن می‌پردازم.

او همچنین گفت: همیشه برای خودم کار می‌کردم ولی امسال تصمیم گرفتم که برای نخستین بار نمایشگاهی از آثارم بگذارم. بنابراین از بین تابلوهایم آنهایی را که بیشتر دوست داشتم برای این نمایشگاه انتخاب کردم. اکثر آثار از اشعار شعرای کلاسیک است که موزیسین‌های موسیقی سنتی آنها را اجرا کرده‌اند.

جابری‌زاده گفت: با شنیدن  قطعه‌های موسیقی حال خوشی به من دست می‌داد که سعی کردم آن حال را با نقاشی‌خط و خوشنویسی به مخاطب منتقل کنم.

این هنرمند همچنین درباره عنوان نمایشگاه خود گفت: یکی از آثار برای پوستر انتخاب شد. در آن زمان برای انتخاب نام نمایشگاه بسیار مردد بودم. بنابراین با استفاده از همین پوستر، بخشی از شعر سهراب سپهری را برای عنوان نمایشگاه انتخاب کردم و آن را "حادثه عشق" نامیدم. این شعری است که به آن علاقه زیادی دارم.

هما جابری‌زاده گفت: این نخستین نمایشگاه من است و حس و حال آن در روز افتتاحیه برایم بسیار خاص بود. با جرات می‌توانم بگویم افتتاح حادثه عشق، بهترین روز زندگی‌ام را رقم زد. همه خستگی زندگی از دوشم برداشته شد. به همین دلیل فکر می‌کنم نمایش آثارم را در آینده ادامه دهم زیرا دوست دارم با مخاطب ارتباط برقرار کنم.

این هنرمند در پایان گفت: هنر وسیله‌ای برای جاری شدن درون و روح آدم و ارائه به مخاطب است. به همین دلیل است که حس خوبی دارد و در آینده هم با آثار دیگرم در نمایشگاه‌های مختلف شرکت می‌کنم.

آثار نقاشی خط هما جابری‌زاده تا 10 مرداد ماه در گالری ایده پارسی برپاست. این گالری در خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه اله‌وردی آذر، پلاک 28 قرار دارد.