به گزارش هنرآنلاین، امید ربانی متولد 1349 تهران و رئیس شعبه انجمن خوشنویسان ایران در دبی، خوشنویسی را از کودکی با آموزه‌های پدر و برادر خود آغاز و در سال 1365 وارد انجمن خوشنویسان کرج شد و در محضر استاد غلامرضا خلج به این هنر پرداخت. وی در سال 1368 موفق به دریافت مدرک ممتازی خوشنویسی شد و در همان سال در اولین دوره آزمون مدرسین انجمن خوشنویسان شرکت  و از میان 50 نفر توانست مقام اول را احراز نماید. از سال 1369 تدریس را در انجمن آغاز نمود و در سال 1371 اولین نمایشگاه انفرادی خود را با 50 اثر برگزار کرد. وی سال‌ها تدریس و در محضر استادانی چون اسرافیل شیرچی، غلامحسین امیرخانی مشق کرد. این هنرمند همزمان در حدود 70 نمایشگاه گروهی در کشورهای ایران، امارات، کویت و ترکیه شرکت داشت. از سال 1388 به امارات رفت و در شهر شارجه اقامت گزید، در سال 1391 با همکاری باشگاه ایرانیان اقدام به تأسیس انجمن خوشنویسان ایران شعبه دبی نمود و مدرک استادی انجمن را دریافت کرد. تدریس و برگزاری آزمون‌های مختلف با معیارهای انجمن خوشنویسان از دغدغه‌های او به شمار می‌آید که مورد استقبال هم‌وطنان و حتی علاقه‌مندان سایر کشورها شده است.

امید ربانی تاکنون موفق به تصاحب جوایزی از رقابت‌های مختلف شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جایزه "کبری" در سال 2016 که در شهر شارجه امارات برگزار شد  و همچنین جوایز خط ریز و خط درشت ارسیکا ترکیه در سال 2015 اشاره کرد.

این هفتمین نمایشگاه انفرادی این هنرمند است که از روز یکشنبه 7 تا 14 مرداد ماه و از ساعت 14 تا 20 در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، خیابان فیاضی، خیابان بوسنی هرزگوین، سه راه دکتر حسابی برگزار می‌شود.