به گزارش هنرآنلاین، طی حکمی از سوی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمزه اولیازاده به عنوان دبیر اولین مسابقه عکس حرفه‌ای "همه جا در دسترس" که با موضوع تاثیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در مناطق دورافتاده اسران فراخوان خود را منتشر کرد، انتخاب شد.

مسابقه عکس "همه جا در دسترس" توسط روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود و در فراخوان این مسابقه درباره موضوع آن آمده است: تصویر، زبان و مرز ندارد و در قاب آن می توان مفاهیم را به سادگی به مخاطب ارائه و اهداف مطلوب را به بهترین شکل در اقشار جامعه نهادینه کرد. از این رو با توجه به دسترسی عموم جامعه به شبکه های مجازی و نقش موثر عکس در این رسانه ها، مسابقه عکس حرفه ای با عنوان "تاثیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق دورافتاده را برگزار می کنیم تا گستره این دستاوردهای مهم از چشم همگان پوشیده نماند.

محورهای این مسابقه، تاثیر و نمود ابزار ارتباطات جمعی در مناطق و فرهنگ ها و اقوام مختلف کشور، تاثیر ابزارهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در تسهیل زندگی روزمره روستاییان، استفاده از تجهیزات فناورانه (گوشی های هوشمند، تبلت، کامپیوتر و....) و برنامه ها و شبکه های مجازی در مناطق دور افتاده و پیامدها و تاثیرات مثبت و منفی پیشرفت ارتباطات و فناوری اطلاعات و قرار گرفتن آن در دسترس همه به ویژه در فرهنگ وز ندگی روستاییان ذکر شده است.

در بخش مقررات مسابقه آمده است:

حضور تمامی هنرمندان عماس در این مسابقه آزاد است.

آثار ارسالی فقط به صورت تم عکس پذیرفته می شود.

هر عکاس حداکثر می تواند با 8 فریم عکس در مسابقه حضور داشته باشد.

همه آثار ارسالی باید در سایز 100 در 70 و 300 dpi روی cd یا dvd به دبیرخانه مسابقه ارسال شود.

اصلاح رنگ، کنتراست، تیرگی و روشنی و کراپ در عکس ها در حدی که اصالت عکس را تغییر ندهد، بلامانع است.

در صورت استفاده از افکت های گرافیکی در عکس، عکس ارسالی پذیرفته نمی شود.

عکس های ارسالی باید با نام و نام خانوادگی نامگذاری شده باشد.

هر هنرمند باید مشخصات شخصی خود را شامل نام و نام خانوادگی شماره تماس و کد ملی  کپی کارت ملی و نشانی خود به همراه عکس ها در یک فایل ورد ارسال کند.

ارسال اثر به معنای مالکیت مادی و معنوی صاحب عکس است و در صورت اثبات خلاف این موضوع در هر مرحله ای عواقب حقوقی آن به عهده شرکت کننده است.

گفتنی است آثار برگزیده در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می گیرد و آثار برگزیده پس از رونمایی در نمایشگاه در قالب کتاب منتشر خواهد شد. تمامی هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه و کتاب مسابقه راه پیدا کند گواهی حضور در مسابقه را دریافت خواهند کرد. حقوق مادی آثار راه یافته در نمایشگاه به هنرمندان پرداخت می شود و مالکیت و امتیاز آثار متعلق به وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات است. در این مسابقه به نفر اول مبلغ 5 میلیون تومان به عنوان جایزه، به نفر دوم مبلغ 3 میلیون تومان و به نفر سوم مبلغ دو میلیون تومان تعلق می گیرد.

نشانی دبیرخانه: خانه عکاسان جوان واقع در خیابان سید جمال الدین اسد آبادی، کوچه چهارم، پلاک 3، واحد 3 است.