سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی دلارام قائمی با عنوان "طنین صلح" در گالری شکوه برپاست. این هنرمند درباره آثارش که در دو سالن مجزا این گالری نمایش داده شده است گفت : آثارم ارائه شد تا بیانگر تلاشی باشد برای بازنمایی صلح. این حرکت کاوشی است در راستای تاریخ، فرهنگ و تمدن سرزمینم.

وی افزود: این آثار قصد دارد که تاریخ سرزمین ایران را زنده کند. در سالن  بالا کارهای دست‌سازم به نمایش درآمده که المان‌های صلح در آنها قابل مشاهده است.

او گفت: در این آثار می‌توان دوره‌های مختلف تاریخی مانند دوره ساسانیان و قاجارها  را مشاهده کرد. تلاش کردم روی مفهوم صلح تمرکز کنم. مفهومی که امروز در دنیا بسیار کمرنگ شده است و می‌خواستم به گذشته عزیزان و بزرگان کشور خودمان اشاره کنم.

قائمی استفاده نمادین از نخل را در مجموعه "نخل‌های سرزمین من" اشاره‌ای به زنده بودن این گیاه دانست و گفت: واحد شمارش نخلمانند انسان، نفر است و  نشان از ارزش این گیاه دارد و درواقع نسل یک درخت همیشه زنده است.

photo_2018-07-24_03-07-12

وی افزود: تکنیک این آثار، رنگ و روغن، اکریلیک و ترکیب مواد و شامل ۲۵ اثر است که تلاش می‌کند گذشته تا امروز کشور را بررسی کند.

این هنرمند همچنین گفت: المان‌هایی از جنوب کشور همچون نخل‌ها، یادواره و تندیس در  نقاشیهایم مشهود است و خاطره این المان‌ها را برای بیننده زنده می‌کند. خوشبختانه مخاطبان نیز با آثار توانستند ارتباط برقرار کنند. صلح در آثارم به معنای نبود جنگ نیست، بلکه فضیلتی است والا و فرازمند که از درون جان، مایه می‌گیرد.

لازم به یادآوری است، نمایش نقاشى‌هاى دلارام قائمى تا ٣ مردادماه در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، اندرزگو، سلیمى شمالى، امیرنورى، شماره ١٩ میزبان علاقمندان است.