سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی آیسن محمد با عنوان "پس از خاکستری‌ها" در گالری شلمان برپاست. این هنرمند درباره آثارش به گفت: این مجموعه از کارهای رنگ‌و روغن‌ام است که سعی کردم رئال باشد.

وی افزود: مجموعه حاضر، گزیده‌ای از آثاری است که طی ۱۱ سال گذشته خلق کرده‌ام و روی هم رفته ۱۷ اثر است. منظره، پرتره و حیوانات از اصلی‌ترین سوژه‌های این آثار هستند.

او درباره عنوان نمایشگاه خود گفت: "پس از خاکستری‌ها" در واقع اشاره به دنیایی است که بعد از خاکستری و به صورت رنگی به مخاطب ارائه می‌شود. سعی کردم آثاری که در این نمایشگاه می‌آورم رنگی باشد و فضای شادی را به مخاطب القا کند.

این هنرمند توضیح داد: آثار هنری دارند به فضاهای مدرن گرایش پیدا می‌کنند و این آثار اغلب برخلاف آثار کلاسیک رنگی نیستند. اما من متوجه شدم مردم هنوز منظره دیدن را دوست دارند. آنها هنوز به تماشای آثار شاد و رنگی علاقه دارند. به همین دلیل تصمیم گرفتم در حال و هوای کلاسیک‌تری کار کنم.

او گفت: این به روحیه شخصی‌ام برمی‌گردد. به هر حال شیوه معمول من استفاده از رنگ‌هاست. احساس می‌کنم در کارهایی که این روزها نمایش داده می‌شود جنب و جوش رنگ‌ها وجود ندارد و فضا خاکستری است. به خاطر همین روحیه است که وقتی عکاسی می‌کنم هم علاقه چندانی به ثبت سیاه‌وسفید تصاویر ندارد و رنگ‌ها توجهم را جلب می‌کنند.

او درباره بزرگ بودن سایز عکس‌هایش هم گفت: تابلوهای سایز بزرگ را دوست دارم. چون احساس می‌کنم در این قطع دست هنرمند برای خلق اثر باز است.

محمد گفت: از کودکی به نقاشی علاقه داشتم ولی در دانشگاه مهندسی خواندم. درس‌های خشک دانشگاه باعث شد خیلی جدی به نقاشی بپردازم و به روحیه‌ام را تلطیف کنم. به همین خاطر نقاشی تبدیل به دغدغه مهم زندگی‌ام شد.

آیسن محمد همچنین گفت: نمایشگاه بعدی‌ام تلفیقی از عکس و نقاشی خواهد بود. ایده اولیه آن در ذهنم وجود دارد و تصمیم دارم در یکی دو سال آینده به آن بپردازم. در آثار این نمایشگاه نقاشی و عکس به شکلی در کنار هم قرار می‌گیرند که بدون هم بی‌معنا باشند و فقط در تکمیل هم معنا پیدا کنند.

نمایشگاه "پس از خاکستری‌ها" تا سوم مرداد در گالری شلمان به نشانی میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک 27 برپاست.