سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی مشترک کودکان زلزله‌زده و جمعی از هنرمندان معاصر در خانه هنرمندان برگزار می‌شود. بهنام نوروزی که پس از زلزله کرمانشاه به آن محل سفر کرده بود با کودکان زرده و بابایادگار زیسته و شاهد نقاشی کشیدن‌شان بوده است. حال در نمایشگاهی با حضور آثار چهره‌های شاخص هنر معاصر ، نقاشی کودکان دشت ذهاب، روستاهای کوییک، ناوفره و زرده و بایادگار نیز به نمایش در می‌آید.

بهنام نوروزی درباره این نمایشگاه می‌گوید:" از همان روزهای نخست وقوع زلزله در کرمانشاه به آنجا رفتم و در این مدت سعی کرده‌ام مانند مردم زلزله‌زده در شرایط سخت زندگی کنم و با این حس کار کنم. در این تجربه با مردم زیادی دوست شده‌ام به طوری که هنگام رفتن از جایی که مدتی در آن سکونت داشتم مردم ناراحت و دلتنگ می‌شدند و خود من هم بسیار برای مردم دلتنگ می‌شدم. با خلق این اثر هنری می‌خواهم اقشار مختلف جامعه به خصوص هنرمندان را نسبت به واقعیت‌ها و وضعیت منطقه زلزله‌زده حساس کنم و با زبان هنر به وصف حال مردم این دیار بپردازم. گاهی دو یا سه روز روی تابلو کار نمی‌کردم و به جایش در انجام کارهای روزمره کنار مردم قرار می‌گرفتم و بعد از اینکه حس آنها را می‌گرفتم و از خودم خالی می‌شدم دوباره دستم به سمت نقاشی می‌رفت. وقتی قصد کردم به منطقه بیایم به دوستانم گفتم احساس می‌کنم این نقاشی قرن‌ها پیش کشیده شده و من فقط آن را بازیابی می‌کنم انگار که این تابلو قبلا خلق شده و من فقط آن را دوباره کپی کرده‌ام."

در این نمایشگاه آثاری از کوروش شیشه‌گران، بهرام دبیری، علی سلطانی، حسین ماهر، منصور طبیب‌زاده، رضا هدایت، حجت امانی، عبدالحمید پازوکی، بهنام نوروزی، نیلوفر قادری‌نژاد و 30 کودک اهل دشت ذهاب به نمایش درمی‌آید.

این نمایشگاه 5 تا 12 مرداد در گالری ممیز و زمستان خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.