سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی‌های شاهین کیمیاگر در گالری گلستان دایر است. کیمیاگر در این مجموعه، آثاری را به نمایش گذاشته است که با تکنیک رنگ‌ و روغن و در فضایی خیالی به تصویر کشیده شده‌اند. کیمیاگر در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره نمایشگاه آثارش گفت: من دکتر داروساز هستم و از حدود 4 سال پیش نقاشی کردن را به صورت جدی آغاز کردم. علاقه‌ام به نقاشی به سال‌ها پیش بازمی‌گردد و ابتدا با اکریلیک کار می‌کردم اما بعد به رنگ و روغن روی آوردم.

کیمیاگر ادامه داد: بیشتر نقاشی‌های من سورئال هستند و داستان‌هایی که در کودکی از مادربزرگم می‌شنیدم خیلی در کارهایم تأثیر گذاشته است. دیو، پری، شیشه عمر و... عناصر آن داستان‌ها بودند که هم به آنها علاقه داشتم و هم برایم سوال‌انگیز بودند. این عناصر امروزه در نقاشی‌های من دیده می‌شوند و بیشتر تابلوها دارای روایت هستند. درعین‌حال هنرمند تحت تاثیر محیط اطراف خود قرار می‌گیرد و هر شهری یک فرهنگ دارد که روی نقاش مؤثر است.

او با اشاره به تفاوت شغل خود با فعالیت هنری‌اش گفت: از زمانی که نقاشی کردن را آغاز کردم آرامش زیادی پیدا کردم و نقاشی به من کمک زیادی کرد. از سوی دیگر رنگ‌ و روغن و حلال‌های آن چون جنبه شیمیایی دارد به نحوی با داروسازی ارتباط پیدا می‌کند. من برای خودم حلال‌های خاصی درست می‌کنم که دست‌ساز هستند، همان‌طور که در زمان‌های گذشته بسیاری از نقاشان برای خود حلال می‌ساختند.

کیمیاگر درباره یکی از آثار این نمایشگاه که در ابعادی بزرگ به نمایش درآمده است گفت: یک روز مورد حمله دزدی قرار گرفتم و پس از رفتن به محیط کارم تحت تاثیر آن شرایط به نقاشی روی درهای کمد پرداختم. در این نقاشی 4 لت دزد را در حال استراحت و خوشی نشان داده‌ام، درحالی‌که فرشته‌ای بالای سرش در حال نوشتن کارهای بد اوست. به‌مرور این طرح کامل‌تر شد و سرانجام درها را از جا کندیم تا در نمایشگاه قابل‌ارائه باشد. این اثر توسط موزه دی‌دی خریداری شده و به‌زودی آنجا نمایش داده می‌شود.

کیمیاگر با بیان اینکه پیش از این دو بار در نمایشگاه انجمن خیریه در لندن شرکت داشته است گفت: نقاشی را با عشق و علاقه و بدون آموزش شروع کردم و سپس از راهنمایی‌های دوستان نقاش خود استفاده کردم. همچنین کار هنرمندان مختلف را پیگیری می‌کنم و به طراحی از طبیعت و فیگور و... می‌پردازم.

گفتنی است نمایشگاه نقاشی‌های شاهین کیمیاگر تا 27 تیرماه در گالری گلستان دایر است.