سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار وحید چمانی با عنوان "اسیدآمینه‌ها" در گالری شیرین برپاست. در این نمایشگاه حدود 30 اثر طراحی به نمایش درآمده است. وحید چمانی در گفت‌وگو با هنرآنلاین با اشاره به اینکه نخستین بار است آثار طراحی خود را نمایش می‌دهد گفت: این مجموعه در طول 14 سال گذشته طراحی شده است و سعی کردم از هر دوره کاری خود تعدادی اثر در این نمایشگاه قرار دهم. اما بیشتر کارهای متاخر را نمایش دادم که مربوط به یک سال اخیر هستند.

چمانی افزود: هیچ وقت قصد نمایش دادن این طراحی‌ها را نداشتم اما صحبت‌هایی که با دوستان و گالری‌دارها داشتم باعث شد به این نتیجه برسم که آنها را نمایش دهم. هیچ کدام از این کارها اتود نقاشی‌هایم نیستند بلکه کارهای مستقلی هستند که وقتی می‌خواستم رها باشم و از پیچیدگی‌های نقاشی فارغ شوم به آنها می‌پرداختم.

او درباره تشابه کاراکتر طراحی‌ها با نقاشی‌هایش گفت: تقریبا از 15 سال پیش فضای کار من به این سمت رفت و شخصیت‌هایی شکل گرفتند که اوائل خام بودند اما به مرور پخته‌تر شدند. این حال و هوا از ابتدا در آثارم بود، بنابراین طراحی‌هایم نیز نمی‌توانست چیزی غیر از این باشد. من در هر کاری که انجام می‌دهم سعی دارم فضای ذهنی خود را منتقل کنم و فرقی نمی‌کند که این کار روی بوم یا کاغذ و با رنگ یا مداد باشد، بنابراین وجه اشتراک طراحی‌ها و نقاشی‌هایم سلیقه شخصی من است.

چمانی افزود: هدف من این بود که از مدیوم طراحی به عنوان وسیله‌ای آزاد و رها برای تخلیه احساسات خود استفاده کنم و اصلا وارد مقوله پیچیدگی‌های تکنیکی نشوم. نقاشی برای من این پیچیدگی را دارد چون خیلی دغدغه‌های تکنیکی دارم، اما در طراحی خواستم از این دغدغه‌ها فاصله بگیرم و در عین حال از تمام قابلیت‌های مداد یا ذغال استفاده کنم.

این هنرمند ادامه داد: قدیمی‌ترین اثر این مجموعه مربوط به سال 83 است و کارهای قدیمی من نوعی تجربه‌اندوزی بودند، اما کارهای جدید فضای جدی‌تری دارند. برای من طراحی مقوله متفاوتی بود اما در صحبت با دوستان متقاعد شدم که همین آثار هم می‌توانند به صورت مستقل نمایش داده شده و جدی گرفته شوند. خارج از بحث نمایش آثار، من همیشه در طول سال درگیر طراحی هستم اما از این به بعد احتمالا نگاه جدی‌تری به طراحی خواهم داشت و ایده‌هایی درباره آن دارم.

گفتنی است نمایشگاه آثار وحید چمانی با عنوان "اسیدآمینه‌ها" تا 27 تیرماه در گالری شیرین برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه 13 شماره 5 مراجعه کنند.