سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی دیجیتال آزاده تیموریان با عنوان "من" در گالری خط سفید برپاست. تیموریان در گفت و گو با هنرآنلاین درباره این نمایشگاه گفت: در این مجموعه آثاری به نمایش درآمده است که ترکیبی از عکاسی، نقاشی و بافت هستند که در نهایت در نرم افزارهای هنری با یکدیگر تلفیق، ترکیب، در هم حل، یا از هم کم شده‌اند. 

تیموریان افزود: سال‌هاست که نقاشی می‌کنم و یکی از دغدغه‌های من در نقاشی‌هایم دستیابی به بافت است. نقاشی‌های من غالب اوقات تکنیک میکس مدیا یا ترکیب مواد بوده‌اند. قبلا از بافت‌های مختلف عکاسی کرده بودم و احساس کردم جذابیتی شگفت‌آور دارند اما گاهی در ترکیب‌های متفاوت با یکدیگر این شگفتی به تکامل می‌رسد. به این دلیل به سراغ نرم‌افزارهای هنری رفتم تا با آنها به ترکیبات دلخواهم برسم.

او با اشاره به اینکه این آثار را به صورت سیاه و سفید کار کرده و رنگ بسیار در اقلیت است تا تمرکز بیشتری روی بافت‌ها وجود داشته باشد افزود: این بافت‌ها در مکان‌های مختلفی تهیه شدند، مانند طبیعت، بناهای تاریخی و حتی بافت‌هایی که خودم ایجاد کرده و بعد از آنها عکاسی کرده‌ام. همیشه بافت‌ها توجه من را جلب می‌کنند و هر ترکیبی در هر جا بافت جالبی ایجاد کند مرا ترغیب به ثبت توسط عکاسی می‌نماید. سالها است که کار میکس مدیا انجام می‌دهم و همیشه سعی کردم ترکیبات جدیدی ایجاد کنم که بافت‌های متنوع به وجود می‌آورند. 

تیموریان درباره این مجموعه افزود: در این آثار ترکیب کردن بافت‌ها و سایر عناصر باعث شده زبانی متفاوت  برای بیان موضوع کارهایم به وجود آید. موضوع آثار این است که هر کدام از ما در زمان‌های مختلف زندگی خود حالت‌های متفاوتی داریم و در این شرایط سعی می‌کنیم چارچوب‌هایی تعریف کنیم تا بر جریان مسلط شده و به آرامش برسیم. اما واقعیت این است که در این کار موفق نیستیم و در این مجموعه سعی کردم این شرایط را به تصویر بکشم. 

او درباره دلیل استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری و تفاوت میان نقاشی دیجیتال با گرافیک، گفت: در گرافیک معمولا یک موضوع وجود دارد که توسط سفارش دهنده تعیین شده و بیشتر جنبه تجاری دارد. در جنبه‌های فرهنگی نیز هنرمند پیام‌رسان موضوع مورد نظر به مخاطب است و البته شخصی نیست. نرم‌افزارهای هنری یک مدیای نه چندان جدید هستند و چیز پیچیده‌ای در این میان وجود ندارد و صرفا برای من امکاناتی بیشتر  برای انتقال مفهوم به مخاطب ایجاد کرد.

تیموریان افزود: امروزه در سراسر جهان از تکنیک‌های دیجیتال و ابزارهای گوناگونی استفاده می‌شود که برای ایجاد اثر هنری و بیان ایده در دسترس همگان است. این موضوع محدود به هنرمندان آکادمیک نیست و حتی هنرمندان به جای صرف وقت زیاد برای طراحی و کسب تکنیک‌های مختلف، وقت خود را برای تبلور مفاهیم تازه یا به تصویر کشیدن دیدگاه‌شان با هر امکانی که در دسترس‌شان هست به خدمت می‌گیرند. من به عنوان یک نقاش آبستره مدتی است به این نتیجه رسیده‌ام که دغدغه‌ام نباید در مهارت و تکنیک سردرگم بماند بلکه بیشتر به معنا و مفهوم اثرم بپردازم. در تابلوهای من اجزای مختلف ترکیب شده‌اند، اگر می‌خواستم این ترکیب را با نقاشی انجام دهم سال‌هایی را باید صرف آموزش هایپر رئال می‌کردم تا به این نتیجه دست یابم و شاید چندان عملی نبود، اما احساس کردم تکنیک دیجیتال می‌تواند راه سریع‌تری برای همه آنچه که بدان اشاره کردم  برایم ایجاد کند.

تیموریان ادامه داد: برای هنرمند دغدغه تکنیک و مهارت شخصی نباید باعث قربانی شدن معنا و مفهوم و نگرشی نو یا بازنگری در اثرش شود. در دنیا این نگرش تغییر کرده است و افتخار هنرمند دیگر مهارت در تکنیک به تنهایی نیست، بلکه قدرت ایده است. علاوه بر آن سرعت بالا در دنیای امروز باعث می‌شود هنرمند نتواند فقط به مهارت‌هایش برای ادامه کار هنری بسنده کند.

گفتنی است نمایشگاه نقاشی دیجیتال آزاده تیموریان تا 4 تیر در گالری خط سفید به نشانی خیابان ولیعصر، روبروی جام جم، کوچه پروین، پلاک 22 برگزار می‌شود.