به گزارش هنرآنلاین، علی جنتی ـ وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ که در زمان مسؤولیت در این وزارتخانه در حکمی سید محمد مجتبی حسینی را به دبیری این شورا منصوب کرده بود، پس از انتشار اخباری مبنی بر شائبه‌های ایجاد شده درباره چگونگی دریافت درجه یک هنری حسینی که اخیرا پس از انتصاب او به سمت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شده است، در توضیحی، صدور درجه هنری وی را مطابق قوانین برشمرد.

به گفته جنتی، درخواست ارزشیابی هنری سید مجتبی حسینی در زمان ریاست وی بر کتابخانه و موزه ملک به این شورا ارسال شده و پیش از انتصاب او به سمت دبیری شورای ارزشیابی صورت گرفته است. ضمن اینکه پس از انتصاب، وی برای جلوگیری از ایجاد شبهه، پرونده خود را از دبیرخانه کمیته‌های تخصصی پس گرفته تا در زمانی دیگر بررسی شود.

به گزارش ایسنا، جنتی افزود: پس از مدتی با اصرار اینجانب که به عنوان وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق قانون رییس شورای ارزشیابی هنرمندان نیز بودم، به منظور جلوگیری از تضییع حق این هنرمند شایسته، بر اساس آیین‌نامه و روال، پرونده را به شورا ارجاع دادم و شورا با بررسی آثار سید محمد مجتبی حسینی، او را که در سال هشتاد و یک برگزیده جشنواره بین‌المللی خوشنویسی جهان اسلام شده بود، شایسته دریافت درجه یک هنری دانست.

جنتی در بخش دیگری از توضیحات خود تاکید کرد: با این حال حسینی از امتیازات حداقلی این درجه در طول دوران مسؤولیتش در شورای ارزشیابی نیز استفاده نکرد.

وی ادامه داد: بر اساس مُر قانون در این خصوص تخلفی صورت نگرفته و چنین رویه‌ای برای اکثریت هنرمندان دارای سوابق اعمال شده است.

جنتی گفت: کافی است به استادان این هنرمند مراجعه شود تا به عنوان کارشناسان برجسته هنری میزان هنر و تسلط او را بر مباحث مختلف هنری بیان کنند.

چندی پیش چند استاد برجسته خوشنویسی و از اعضای شورای یادشده نیز در نامه‌ای به سیدعباس صالحی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ از حسینی دفاع کردند. در این نامه از وزیر خواسته شده بود که چون شورای ارزشیابی هنرمندان کشور موافق موازین قانونی و رویه اداری سنوات قبل عمل کرده است، برای رفع ابهام نسبت به مقام و مراتب هنری و علمی او، اقدام لازم انجام شود.