به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه "نازادی" به معرفی آثار پانزده هنرمند جوان می­‌پردازد، با هدف واکاوی و پرسشگری پیرامون مسائل جامعه‌ی امروز ایران. کارکرد اصلی این رویداد خارج از چارچوب حاکم بر عرصه‌ی هنر است که فروش حرف اول را در آن می‌زند.

در این نمایشگاه که با کیوریتوری شهرام انتخابی و آسیه سلیمیان (Factory TT Berlin / Tehran) برگزار می‌شود آثاری از  پونه اوشیدری، بصیرا بلبلی، نسیم پیرهادی، افسانه جوادپور، مصطفی چوب تراش، زرتشت رحیمی، احسان ضیافتی، ازم طباطبایی، نگارعالم زاده گرجی، مرجان قربانی، زهرا قیاسی، مهرداد کریمی، زهرا محمدی، ابولفضل معصومی و علیرضا نکوئی به نمایش درمی‌آید.

نمایشگاه نازادی تلاشی است برای برقرای ارتباط میان هنر و جامعه‌ای که در یکی از بحرانی‌ترین نقاط دنیا جای دارد. هنری که از گذشته‌گرایی به دور است، می‌کوشد ضرورت وجود خود را اثبات کند و شرایط و بودنش را به جامعه‌ای که خاستگاهش بوده است ربط دهد. هنر می‌تواند فراسوی جنبه‌های تزئینی (دکوراتیو) یا انتزاعی، در فرهنگ‌سازی یک ملت سهم بزرگی داشته باشد تا از این رهگذر هم جوابگوی نیاز جامعه باشد و هم کم‌تر بازیچه و ابزار گمانه‌زنی اقتصادی یک گروه کوچک باشد.

مشکلات زنان، ایستادن در آستانه‌ی جنگ، مردسالاری و سنت، هجوم رسانه‌ای و تبلیغات، عدم دسترسی به اطلاعات گسترده، نشانه‌ها و پیامدهای تحریم‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی غرب، خشونت، هویت جنسیتی و... از جمله نکاتی است که این نمایشگاه به آن می‌پردازد. آثار این نمایشگاه نمایانگر شرایط و مشکلات زندگی در یکی از بزرگ‌ترین شهرهای دنیاست، در حالی که این مشکلات پیامد نارضایتی، فشارهای اقتصادی و اجتماعی، معضلات زیست‌محیطی و برخورد سنت و مدرنیته است.

همچنین تنهایی، تبعیض، درک فضا با شرایط زندگی و درگیری با محدودیت شخصی در این ازهم‌گسیختگی، از جمله مسائلی است که بخش دیگری از این نمایشگاه به آن‌ها می‌پردازد.

نمایشگاه نازادی  1 تا 12 تیر ماه در گالری آ به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان آبان جنوبی، کوچه ارشد، پلاک 7 برگزار می‌شود.