به گزارش هنرآنلاین، این نمایشگاه با ارائه 22 اثر در ابعاد بزرگ و از دو مجموعه متفاوت با تکنیک‌های اکریلیک و ترکیبی، روز 25 خرداد ماه از ساعت 16 تا 23 افتتاح می‌شود.

 امین اشرافیان درباره این مجموعه گفت: اتوپیا(utopia) اصطلاحی است برآمده از تفکر افلاطون فیلسوف بزرگ یونانی که در فرهنگ فلسفی ایرانی به آرمانشهر یا مدینه فاضله از آن اسم برده می شود. آرمان شهر حقیقتی دست نیافتنی و ایده آل انسان فضیلت اندیش است که گویی نمادی زمینی نخواهد داشت. افلاطون اولین ارمانگرای غربی این اندیشه را اولین بار در رساله جمهوریت خود بیان داشت ودر آنجا افلاطون سیاست را به عرصه‌های گسترده‌تری همچون دولت و قانون اساسی سوق داد. معلم ثانی-ابونصر فارابی- ، تفکر آرمانشهر را در کتاب خود به نام «اندیشه های اهل مدینه فاضله» برپایه نظریه گستره تر به جامعه کمال مطلوب که از معموره زمین آغاز و در کوچکترین حد خود به شهر نسبت می یابد بارداد که این تفکر گسترده فراتر و غنی تر از تفکر در محدوده جغرافیایی ملت ها ویا سیاست است. درهنر ایرانی که در بسیاری شاخصه ها و پس زمینه ها بازتاب تفکرات عرفانی وفلسفی اندیشه ایرانی – چه دوره باستان و پیشا اسلامی  وچه دوران بعد از اسلام- نگرش به شهر آرمانی در معماری با باغ آرایی و برپا داشتن عمارت های کم نظیر خانه هایی که باز مانده های آن را در خانه های تاریخی دوران صفویه و قاجار شهرهای کویری ایران می توان دید وهمچنین در ساخت کاخ ها و  مساجد باشکوه و تزیینات و ترکیب های متنوع سازه و هنرهای آرایه ای معماری را می توان استناد کرد. در نقاشی ایرانی چنین نمودی از شهر آرمانی یا اتوپیا را با حضور طبیعت و تعامل انسان ها و مضامین متنوع بزمی و عاشقانه و ساختار تصویری بسیار آرمانی و بهشت وار می توان یافت که سابقه ای قابل استنتاج واستناد دارد.

در نمایشگاه حاضر با مروری بر آنچه در هنر های ایرانی که بازتاب این تفکر بوده اند و با رویکردی انتزاعی به مفهوم اتوپیا ( آرمانشهر) بهره گیری از طاق های معماری ایرانی و رنگ هیا نگارگیر و کاشیکاری معمول در هنر شکوهمند این سرزمین و نیز با نگاهی انتزاعی به کلام و بهره گیری از شیوه ای آزاد در کتیبه نگاری ، ترکیب آثاری پر رنگ ولعاب در کارکردی انتزاعی از تفکر اتوپیایی که شادمانی و عدل و تناسب و سرخوشی وسرمستی را تداعی می کند ارائه شده است که در تعبیر وتفسیر هر کدام در تطبیق با مفهوم مورد نظر جای سخن بسیار خواهد بود.

 لازم به ذکر است نمایشگاه تا 27 خرداد در خانه نگار 14 به نشانی انقلاب خیابان خارک شماره 14 برقرار می باشد.