سرویس تجسمی هنرآنلاین: سمپوزیوم و نمایشگاهی از آثار هنرمندان ایرانی و غیر ایرانی با عنوان "بر چهره جهان رنگ نهادن" از 20 خردادماه در شهر لاهه هلند برگزار می‌شود. سمیرا البرزکوه یکی از شرکت‌کنندگان در این رویداد در گفت و گو با هنرآنلاین گفت: این برنامه توسط میترا جشنی مدیر گالری میترا در شهر لاهه هلند برگزار می‌شود. هدف از برگزاری سمپوزیوم معرفی هنرمندان جوان و مستعد ایرانی به دنیا است و گالری میترا با برگزاری این سمپوزیوم در یک موزه گالری بسیار بزرگ در هلند، انگیزه زیادی برای هنرمندان به وجود آورد.

البرزکوه ادامه داد: در این نمایشگاه 20 هنرمند ایرانی شرکت دارند که 18 نفر از آنها ساکن ایران هستند و 2 نفر در کشورهای دیگر سکونت دارند. همچنین 10 هنرمند خارجی از کشورهایی مانند روسیه، هلند، افغانستان و... در این رویداد حضور دارند.

او با اشاره به آغاز این رویداد با برگزاری یک سمپوزیوم گفت: از 20 خرداد به مدت یک هفته 10 نفر از هنرمندان ایرانی برای برگزاری ورک‌شاپ و شرکت در سمپوزیوم در شهر لاهه حاضر می‌شوند و به کار عملی می‌پردازند. پس از آن آثار تولید شده در گالری پولخری که یکی از قدیمی‌ترین موزه گالری‌های شهر لاهه است به مدت سه هفته به نمایش درمی‌آید.

البرزکوه درباره آثاری که خود در این مجموعه نمایش می‌دهد گفت: در این نمایشگاه هر هنرمند از یک فرهنگ می‌آید و زبان خودش را برای ارائه اثر دارد. نقاشی‌های من از مجموعه‌ای است که با موضوع اسیدپاشی به زنان کار کردم و یک موضوع اجتماعی را به تصویر کشیده‌ام. من هم مثل باقی هنرمندان دو تابلو را از ایران می‌برم و یک تابلو نیز در طول برگزاری سمپوزیوم نقاشی می‌کنم.

این هنرمند ادامه داد: معمولا نمایشگاه‌هایی که برگزار می‌کنیم فقط به نمایش آثار اختصاص دارند اما این بار فرصتی پیش آمده تا به مدت یک هفته در مقابل مخاطبان به خلق اثر هنری بپردازیم تا آنها با نحوه کار ما آشنا شوند. همه هنرمندان این مجموعه کاملا حرفه‌ای هستند و رزومه کاری خوبی دارند. برای شرکت در چنین رویدادی باید تجربه زیاد و دست قوی داشت تا بتوان در مقابل مخاطب تجربه‌های خود را به اشتراک گذاشت.

البرزکوه ادامه داد: هنرمندانی مانند مرتضی متقی، منوچهر غلامی، مانی کومار، عاطفه محمدی، مریم خرم، ساناز احمدی و... در این نمایشگاه حضور دارند و کتاب نمایشگاه با آثار هنرمندان ایرانی و خارجی منتشر شده است. از اساتید دانشگاهی، سفرای کشورهای مختلف و هنرمندان نیز دعوت شده است تا در طول سمپوزیوم و در نمایشگاه از آثار هنرمندان بازدید کنند.