سرویس تجسمی هنرآنلاین: قریب به 65 اثر از آثار رنه مگریت در موزه هنر مدرن سان فرانسیسکو به نمایش درآمده است. این نمایشگاه روز 19 مه آغاز شده است و تا 28 اکتبر 2018 برپا خواهد بود.

رنه مگریت 21 نوامبر ۱۸۹۸ در لسینز بلژیک به دنیا آمد و در سال 1967 در بروکسل درگذشت.  از او به عنوان یکی از برجسته‌ترین نمایندگان سوررئالیسم در نقاشی یاد می‌شود. مگریت در آکادمی بروکسل آموزش دید. او به کشورهای فرانسه، انگلستان، آلمان و هلند سفر کرد و  اولین آثارش را در اوایل دهه 20 خلق کرد. آثاری که نشانه‌هایی داشت از فوتوریسم و کوبیسم.

مگریت در سال ۱۹۲۵ با انتشار دو مجله به نام‌های "ازفاژ" و "ماری" در زمینه معرفی هنر سوررئالیسم، آغازگر جنبش سوررئالیسم در بلژیک شد. از آن پس، با اثرپذیری از طرز نگرش کی ریکو که برتری شعر بر نقاشی را به او نشان داد شیوه شخصی خود را پدید آورد. او در سال‌های ۱۹۲۷ تا ۱۹۳۰ که در پاریس بود به جمع سوررئالیست‌ها پیوست. پس از آن به بروکسل برگشت و تا پایان عمر در آنجا ماند. نقاشی‌های ماگریت پس از گذشت چند دهه توانست توجه عموم را جلب کند.

با نمایش آثارش در نیویورک (۱۹۶۵)، لندن و پاریس، جایگاه شایسته خود را در تاریخ هنر سده بیستم بدست آورد. سبک ویژه او به پوسترسازی، هنر تبلیغات و طراحی گرافیک بسیار اثر گذاشت.

magritte-1

1

2

3

5

6

magritte-2