سرویس تجسمی هنرآنلاین: لاله شمسی، هنرمند نقاش برگزاری نمایشگاه "پلنگ صورتی" را حاصل دغدغه‌های اجتماعی خود دانست و در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: همان‌طور که می‌دانید، رسانه رهبر جهان معاصر است  و در هدایت افکار و خط فکری افراد تأثیر بیش از پیش دارد .

او افزود:  Westoxification  یا غرب‌زدگی اشاره به تأثیرات غرب در مختصات جغرافیایی ما دارد. روند استحاله و الگوی رفتاری لذت جویی در حوزه ما  اشکال گوناگونی را در ظاهر افراد ایجاد می‌کند.

این هنرمند درباره دلیل نام‌گذاری این نمایشگاه توضیح داد: پلنگ صورتی در واقع یک شخصیت کارتونی غربی است اما برحسب تصادف تطابق کلمه پلنگ با واژه‌ای در فرهنگ عامه تهران به چشم می‌خورد. برخورد نمادین در حوزه عنوان،  آثار را وارد حوزه هنر معاصر می‌کند. در واقع من تلاش کردم در خلوتی از زن امروز ایرانی حضور پیدا کنم و بی قضاوت زنانی را نگاه کنم که  افراطی سعی می‌کنند در لذت جویی با همتایان هالیوودی خود هم ذات پنداری کنند.

شمسی تصریح کرد: اینستاگرام رسانه‌ای با گسترش فراگیر در ایران است و استفاده از هشتک دسترسی به حوزه‌های گوناگون را آسان می‌کند. هنرمند تلاش دارد که دریچه حضورش در روبروی سوژه را از مسیر رسانه  جستجو و ثبت کند.

ecb38c38-2fcb-4caa-a4e4-47e39d2ed12e

او ادامه داد: بر همین مبنا می‌توان گفت که پلنگ صورتی روایتی از حضور رسانه در جامعه امروز ایران است.

این هنرمند درباره تکنیک اجرایی خود اظهار کرد: نگاه من در بدو امر تکیه بر تکنیک و حرکت هنری بوده است در واقع این تکنیک بود که توانست مرا به سمت این آفرینش هنری بکشاند.

شمسی افزود: بالغ بر 8 ماه برای انتخاب موضوعی که با روایت جهان معاصر ما همراه باشد، زمان صرف کردم سپس با استفاده از رنگ و روغن و تکنیک ضرب قلم‌های آزاد و سریع به اجرای آثار رسیدم.

او درباره نخستین تجربه نمایشگاه انفرادی خود گفت: بازخورد نمایشگاه برای شخص من بسیار خوب بود زیرا من در این آثار سعی کردم که به دور از قضاوت، به ثبت لحظات بپردازم بر همین مبنا نیز این آثار سعی دارند که نوع نگاه، پوشش، زیورآلات و برخورد جامعه مدرن و مرفه امروزه را در مواجهه با این رسانه به تصویر درآورند.

این هنرمند اضافه کرد: در این نمایشگاه 7 اثر نقاشی به نمایش گذاشته شده است.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 23 خرداد ماه به نگارخانه هوم واقع در خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان چهارم، شماره2، طبقه اول مراجعه کنند.