سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه عکس و گرافیک "دوباره ایران" 29 اردیبهشت در نخستین سالگرد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در فرهنگستان هنر افتتاح شد. در این مراسم محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری، علی جنتی مشاور رییس دفتر رییس جمهور، سید مصطفی هاشمی طبا، محمد جواد حق‌شناس عضو شورای شهر تهران و مجید ملانوروزی مدیر کل تجسمی وزارت ارشاد حضور داشتند.

نمایشگاه "دوباره ایران" شامل مجموعه‌ای از 150 عکس است که از میان آثار عکاسان فعال در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال 96 انتخاب شده‌اند. عکس‌هایی از خبرگزاری ایسنا، خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری برنا، آسوشیتدپرس، ایران ایمجز، نهاد ریاست جمهوری، صدا و سیما و عکاسان مستقل در این مجموعه دیده می‌شود و در این میان آثار عکاسانی مانند حجت سپهوند، محمدعلی برنو، نازنین طباطبایی، روشن نوروزی، محمد حسن‌زاده، مونا هوبه فکر، محمدعلی جلالی، مهدی قاسمی، امیر خلوصی، بابک برزویه، مجتبی محمدی و... به چشم می‌آید.

در این عکس‌ها برهه‌های مختلف زمانی و رویدادهای متفاوت زمان انتخابات به نمایش درآمده است. میتینگ‌های تبلیغاتی، ستادهای تبلیغاتی سطح شهر، فعالیت تبلیغاتی مردم در خیابان‌ها، صف‌های رای گیری، حضور هنرمندان در برنامه‌های تبلیغاتی، عکس‌های خاصی مانند حضور دوقلوها یا عروس و دامادها در صف رای و... نمونه‌ای از این آثار هستند.

همچنین در بخش دیگری از نمایشگاه بخشی به آثار گرافیک و کاریکاتور اختصاص یافته است که مرتیط با فضای انتخابات شکل گرفته‌اند. پوسترهایی که در فضای مجازی شکل گرفته و منتشر شدند از یک سو و کاریکاتورهایی که در روزنامه‌ها به چاپ رسیده بودند از سوی دیگر دیده می‌شوند.

گفتنی است نمایشگاه "دوباره ایران" 29 اردیبهشت تا 11 خرداد در گالری صبای فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.