به گزارش هنرآنلاین، نگار نادری‌پور رییس هیات مدیره انجمن گفت: تغییرات اساسنامه با هدف کارآیی بیشتر در چند محور اصلی نظیر: فراگیری و تخصصی شدن حیطه فعالیت و وظایف انجمن، پاسخگویی به نیازهای جامعه مجسمه سازان، مشارکت بیشتر اعضا ، افزایش اختیارت مجمع و گسترش محدوده وظایف بازرس  تدوین شده است.

رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران اشاره کرد: با توجه به گذشت نزدیک به ٢٠ سال از زمان تاسیس انجمن و تغییر نیازهای اعضا، لزوم به روزرسانی اساسنامه ضروری بود. بر همین مبنا اساسنامه جدید با هدف گسترش امکانات قانونی و ساختاری انجمن تدوین گشته است.

وی ضمن تشکر از اساتید و اعضای انجمن که در به ثمر رسیدن این مهم، نقش به سزایی ایفا نموده اند اضافه کرد:انجمن نهادی اجتماعی، مستقل، پویا و زنده است که می‌بایست قادر باشد هر آینه نسبت به تغییرات زمانه و برای حفظ نقش تاثیرگذار خود در جامعه، موضع و سیاست‌های مقتضی را اتخاذ نماید. از این رو لازم است تا ساختاری منعطف و تسهیلگر در قبال نیازها و مطالبات اعضای خود داشته باشد. امکان صدور مجوز و پروانه فعالیت برای مجسمه سازان با همین رویکرد در اساسنامه دیده شده است.

نادری‌پور در پایان افزود: انجمن به عنوان عالی‌ترین مرجع و نهاد رسمی هنر مجسمه‌سازی ایران، سیاستگذار این عرصه است و امیدواریم تغییرات اساسنامه به شفافیت و استحکام هر چه بیشتر رابطه انجمن با اعضا و جامعه هنرمندان مجسمه ساز و در نتیجه استقلال و قدرت روزافزون انجمن منجر شود.