سرویس تجسمی هنرآنلاین: نخستین نمایشگاه انفرادی عکس داریوش نهداران در نیویورک در گالری الگا وایمر برگزار شد. در این نمایشگاه هفت مجموعه عکس و ویدئواینستالیشن که در طول بیش از چهارده سال گذشته تهیه شده‌اند به نمایش درآمده و علاوه بر آن کاتالوگی چهل صفحه‌ای شامل معرفی هنرمند و مصاحبه او با مریم اختیار، متخصص هنر اسلامی در موزه هنر متروپولیتن، در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مریم اختیار در معرفی آثار نهداران نوشته است: عکس‌های نهداران از بیننده دعوت می‌کنند تا جهان را از طریق لنز دوربین ببیند و فیزیکی بودن آن را از نقطه نظر منحصر به فردش تجربه کند. اما فراتر از ترکیب‌بندی و ویژگی‌های زیبایی شناختی، هر یک از آنها مظهر یک حس از ابهام و عدم اطمینان هستند که بیننده را در برزخ نگه می‌دارد.

نهداران درباره آثار خود می‌گوید: هرگز لحظه کسل‌کننده‌ای وجود ندارد. من اغلب خودم را با آنچه می‌گویم و آنچه انجام می‌دهم سوپرایز می‌کنم. این چیزی است که خیلی از آن لذت می‌برم و سعی می‌کنم همان تجربیات را برای دیگران ایجاد کنم.

وقتی مخاطب به آن لحظه اسیر شده در کار من نگاه می‌کند می‌تواند تفسیرهای متعدد از آن داشته باشد. برای من دنبال کردن قوانین مانند یک نفرین است. دوست دارم در واقعیت غرق شوم و آن را به گونه‌ای کشف کنم که به من امکان تفسیر فردی و جایگزین را بدهد.

معتقدم که همیشه می‌توان یک رویکرد جدید در زندگی پیدا کرد. عکس‌های من هر روز چیز جدیدی به من نشان می‌دهند و با ساختن یک دنیای رویایی که در آن قوانین اعمال نمی‌شوند، به رمز و راز آنها اضافه می‌کنم.

unnamed

گفتنی است این نمایشگاه تا 23 می (دوم خردادماه) در گالری الگا وایمر نیویورک ادامه دارد.