به گزارش هنرآنلاین، مراسم رونمایی از کتاب نیما پتگر روز دو شنبه 24 اردیبهشت ماه ساعت 17/30 ، با سخنرانی مجید ملانوروزی مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی،علی محمد زارع رییس موزه هنرهای معاصر تهران، آیدین آغداشلو، بهنام کامرانی و با حضور هنرمندان رشته‌های مختلف هنری در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

کتاب گزیده‌ای از آثار نیما پتگر در 128 صفحه و با طراحی و مدیریت مهدی رحیمی با قطع رحلی و جلد شومیز به دو زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رسیده است. در این کتاب مقدمه‌ای از مجید ملانوروزی؛ مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی و نقدهایی از آیدین آغداشلو (شب‌های پر از گفت وگوهای مدام)، شهروزمهاجر (شصت و هشت سال کارنامه نقاش) و جان کلادیو مکیارلا ؛ رییس روابط انجمن فرهنگی ایتالیا در تهران به چاپ رسیده است. همچنین در این کتاب 74 اثر از آثار این هنرمند که بین سال های 1342 تا 1394 تولید شده ، به چاپ رسیده است.

نیما پتگر دراول اسفند 1325 در تهران متولد شد و در 5 فروردین 1394 در گذشت. وی طراحی را نزد پدرش،علی اصغر پتگر آموخت و در سال 1347 به ایتالیا رفت و در آکادمی هنرهای زیبای رم در رشته مجسمه‌سازی تحصیل کرد. در سال‌های بعد دوره طراحی فیگوراتیو و نقاشی را در همان جا گذراند و در سال 1355 به ایران بازگشت و به تدریس پرداخت.

پتگر آثارش را در نمایشگاه‌های مختلف انفرادی و گروهی بسیاری به نمایش گذاشته است، که از آن جمله می‌توان به نمایشگاه انفرادی نقاشان معاصر خاورمیانه در سفارت ترکیه، گالری سیحون، خانه هنرمندان ، گالری دی و ... اشاره کرد. همچنین آثارش در نمایشگاه‌های گروهی متعددی ازجمله فرهنگسرای نیاوران ، موزه هنرهای معاصر تهران ، نمایشگاه هنرمندان معاصر ایران در ترکمنستان، رویا میراژ در دبی ، نمایشگاه گروهی در کالیفرنیا و بوستون به نمایش در آمده است.

3d52e0dd-d468-486a-82e5-41460eebeaef

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 روابط عمومی تماس حاصل کنند.