سرویس تجسمی هنرآنلاین، روح‌الله حسین‌زاده، درباره نمایشگاه نقاشی‌خط با عنوان "بر مدار عشق" که این روزها در گالری والی برپاست به خبرنگار هنرآنلاین گفت: از آنجایی که اغلب اساتید و پیشکسوتان عرصه خط و نقاشی‌خط فرم‌های دیگری را در قالب‌های نامنظم اجرا کرده‌اند، من سعی کردم که در این مجموعه سبکی تازه و مختص به خودم را ارائه کنم.

او افزود: اساتیدی چون علی شیرازی و نصرالله افجه‌ای با تکیه بر عدم نظم در فضای بوم، سیاه مشق را در خلوت و جلوت یا به عبارتی سیاهی و سفیدی ارائه کرده‌اند اما من سعی کردم با استفاده از تقسیم فضا شکلی منظم و هندسی به آثار بدهم.

این هنرمند ادامه داد: از آنجایی که اغلب خوشنویسان با یک یا دو خط مانور می‌دهند، من در این مجموعه از هر شش خطی که به آن‌ها مسلط بودم استفاده کردم و سعی کردم که با یک نظم هندسی قالب‌ها را شکل دهم به این دلیل هیچ کدام از کارها به یکدیگر شبیه نیستند.

حسین‌زاده از نمایش 21 اثر در این نمایشگاه خبر داد و اضافه کرد: در این نمایشگاه دو اثر با محوریت نام مقدس الله وجود دارند که بیانگر ارادت شخصی من به درگاه پروردگار است اما مابقی آثار بر مبنای عشق انتخاب شده‌اند.

نمایشگاه نقاشی خط روح الله حسین زاده در گالری والی

او تصریح کرد: در بین آثار این مجموعه نخستین بیت دیوان حافظ، الا یا ایها ساقی ادر کاسا وناولها / که عشق آسان نمود اول، ولی افتاد مشکل‌ها / در کنار اشعاری چون؛ عاقلان نقطه پرگار وجودند ولی / عشق داند که در این دایره سرگردانند / نیز دیده می‌شود. در واقع تأکید بر کلمه عشق از جمله عوامل انتخاب این اشعار بوده است.

این هنرمند درباره انتخاب نام "بر محور عشق" توضیح داد: آثار این مجموعه دارای فرمی هندسی و دایره‌ای هستند؛ ضمن اینکه محوریت عشق نیز در آنان پررنگ است بر همین اساس نیز من چنین نامی را برای نمایشگاه انتخاب کردم.

حسین‌زاده بیان کرد: اجرای آثار این نمایشگاه از ایده اولیه تا اتود زدن و خلق آثار نزدیک به شش ماه به طول انجامید.

او درباره کاربرد رنگ در این آثار گفت: از آنجایی که رنگ‌ها می‌توانند دید مخاطب را به سمت و سویی خاص هدایت کنند و به نوعی با روحیات افراد ارتباط برقرار کنند، من سعی کردم که از رنگ‌های مکمل در آثارم استفاده کنم.

این هنرمند توضیح داد: آثار این نمایشگاه با استفاده از رنگ روغن و اکریلیک بر روی بوم اجرا شده است.

نمایشگاه نقاشی خط روح الله حسین زاده در گالری والی

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها تا 25 اردیبهشت از ساعت 16 تا 20 به گالری والی واقع در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک 72 مراجعه کنند.