به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه هفته گرافیک که متشکل از دو بخش طراحی بازی‌های کامپیوتری و نمایشگاه خط انجمن است با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی٬ ابراهیم حقیقی رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران و مصطفی اسداللهی و جمعی از طراحان گرافیک جمعه 7 اردیبهشت در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

در این مراسم مصطفی اسداللهی، رئیس انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در مراسم افتتاحیه هفته گرافیک گفت: شغل طراحی گرافیک یکی از مهم‌ترین شغل‌های جهان است و از قدرت رسانه‌ای بالایی برخوردار است. البته باید به این نکته توجه کرد که این شغل از حساسیت بالایی نیز برخوردار است.

او با بیان این مطلب که طراحان گرافیک به مسئولیت و حساسیتی که در حرفه شان با آن مواجه هستند باید توجه کنند گفت: امسال سال حساسی برای انجمن طراحان گرافیک است چون در آبان ماه مجمع عمومی انجمن طراحان گرافیک را داریم و در این دوره برای نخستین بار قرار است که هیات مدیره‌ای متشکل از هفت عضو را انتخاب کنیم. از این رو به تمام اعضا پیشنهاد می‌کنم که در این انتخابات مشارکت داشته باشند.

اسداللهی در بخش دیگر صحبت‌های خود ابراز امیدواری کرد که در انتخابات پیش روی انجمن شاهد حضور پررنگ گرافیست‌های جوان باشیم.

در ادامه سید محمد مجتبی حسینی معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جای بسی خوشحالی است که اردیبهشت که زیباترین ماه سال است با هنر و فرهنگ عجین شده است و در این ماه ضمن برگزاری هفته گرافیک و تئاتر شاهد برگزاری بزرگداشت بزرگانی چون سعدی و فردوسی هستیم.

او با بیان این مطلب که گرافیک در ایران بسیار جوان است٬ گفت: اما با وجود جوانی این رشته با اقبال خوبی روبرو شده است. البته پیش از این که گرافیک به معنای امروزی را در ایران تجربه کنیم در طول هزاره‌های تاریخ طراحی را مشق کرده‌ایم، آثاری که در فرهنگ و تمدن ما جاودان شده‌اند.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان صحبت‌های خود هفته گرافیک را به گرافیست‌ها تبریک گفت و برای آن‌ها شادمانی و سلامتی آرزو کرد.

در ادامه امیربرمکی٬ بازی‌ساز گفت: در سال‌های اخیر صنعت بازی و سرگرمی در کشور ما با اقبال روبرو شده است و بسیاری از افراد در چرخه‌ای که این صنعت به وجود آورده امرار معاش می‌کنند.

او افزود: تیم بازی‌سازی متشکل از افراد مختلفی است از جمله طراح گرافیک٬ هنرمند٬ تیم فنی٬ تیم فروش و .... هنگامی یک بازی خوب ساخته می‌شود که تعاملات میان این افراد به خوبی انجام شود.

در ادامه فونت انجمن که توسط هیربد لطفیان طراحی شده رونمایی شد.

مسعود سپهر گفت: هیربد لطفیان را از زمانی که در دانشگاه تهران کارشناسی می‌خواند می‌شناسم. پروژه پایان‌نامه او یکی از بهترین پروژه‌های دانشگاه شد و تاکنون پروژه‌های گرافیکی موفقی را انجام داده است.

او افزود: از چهار ماه پیش لطفیان پیشنهاد کرد که فونتی را برای انجمن طراحان گرافیک طراحی کند. او قریب به سه ماه روی طراحی این فونت که به پیشنهاد خودش انجمن نام گرفته وقت گذاشت و این فونت و عواید حاصل از آن را به انجمن طراحان گرافیک اهدا کرد. این فونت یکی از کامل‌ترین فونت‌های فارسی است و از ماه آینده در اختیار طراحان گذاشته خواهد شد.

در ادامه هیربد لطفیان گفت: تجربه همکاری با انجمن طراحان گرافیک برای طراحی فونت انجمن برای من بسیار سودمند بود و این همکاری بسیار حرفه‌ای بود و در جلساتی که برگزار کردیم تلاش شد که مشکلات احتمالی این فونت را با کار کارشناسی برطرف کنیم.

او در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: ما نباید همواره در پی این باشیم که انجمن برای ما چه کرده باید این پرسش را هم مطرح کنیم که ما برای انجمن طراحان گرافیک چه کرده‌ایم. طراحی فونت انجمن کاری بود که من می‌توانستم. امیدوارم که بحث مادی و معنوی کار یکدیگر را رعایت کنیم تا بتوانیم در فضای حرفه‌ای کار کنیم.

در ادامه این مراسم نمایشگاه هفته گرافیک که متشکل از دو بخش طراحی بازی های کامپیوتری و نمایشگاه خط انجمن است با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی٬ ابراهیم حقیقی عضو شورای عالی خانه هنرمندان ایران و مصطفی اسداللهی و جمعی از طراحان گرافیک افتتاح شد.