سرویس تجسمی هنرآنلاین، مرجان سعیدی، هنرمند نقاش درباره برگزاری دومین نمایشگاه انفرادی خود با عنوان "بی‌گناه و دوستان" به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این نمایشگاه حاصل توجه من به عکس‌هایی است که از زندگی روزمره شروع می‌شوند و بخش‌هایی از جنگ جهانی را نیز در دل خود دارند و وجهه تاریخی می‌یابند.

او درباره دلیل انتخاب این نام برای نمایشگاه توضیح داد: انتخاب نام این نمایشگاه بر مبنای تمی بود که آثار داشتند زیرا در اغلب آثار نگاهی تاریخی به بی‌گناهان جنگ جهانی وجود دارد و به نوعی قربانیان این فاجعه در آن دیده می‌شوند.

این هنرمند نقاش ادامه داد: در واقع بی‌گناهی در جنگ بخشی از آثار این نمایشگاه است که در کنار عکس‌های اجتماعی و فعالیت‌های روزمره قرار گرفته است و به نوعی اجتماع و دوستان را نیز مد نظر قرار داده است.

photo_۲۰۱۸-۰۴-۲۵_۱۳-۳۲-۵۲

سعیدی تأکید کرد: انتخاب نام دوستان برای بخش دوم این نمایشگاه بر مبنای این است که انسان موجودی اجتماعی است و در اغلب آثار نیز تصویری از زندگی افراد در کنار یکدیگر دیده می‌شود. در واقع کل مجموعه یک بازنگرى بسیار کلى به زندگى یا همان چیزى است که هر روز با آن سر و کار داریم. به تعبیری دیگر این آثار سعی دارند از یک زاویه دیگر به اعمال ما یعنی فعالیت‌هاى عقلانى و احساسى یا رفتارهاى انسانى، محرک‌هاى بیرونى شامل ابعاد مادى و غیرمادى نگاهی بیاندازند.

او درباره تکنیک اجرایی آثار در این نمایشگاه توضیح داد و بیان کرد: این آثار بر روی مقوا و با استفاده از موادی چون: آبرنگ، ماژیک، اکریلیک و مداد رنگی اجرا شده است.

این هنرمند مدت زمان جمع آوری آثار این مجموعه را نزدیک به دو سال خواند و گفت: برخی از این آثار مربوط به گذشته هستند اما جمع آوری و انتخاب آنان در دو سال اخیر انجام پذیرفت.

سعیدی درباره اجرای آثار از روی عکس گفت: عکس‌ها همواره بخشی از علاقه شخصی من بوده‌اند و من همواره با این مدیا سر و کار داشته‌ام.  در واقع فضای عکس‌ها برای من آشنا و دوست داشتنی است به همین خاطر هر عکسی می‌تواند مرا به خود جذب کند زیرا در درون کار عکس‌ها روایتگر یک داستان هستند که برای من کشف آن جذاب است.

مرجان سعیدی

او بازخورد این نمایشگاه را مثبت خواند و ادامه داد: بازخورد نمایشگاه در روز افتتاحیه برای شخص من بسیار جذاب بود تا جایی که علی‌رغم انتظارم اساتید برجسته‌ای آثار را پسندیدند و درک کردند.

این هنرمند ادامه داد: از آنجایی که آثار من در بدو امر به نوعی تصویرسازی به نظر می‌آید و کودکانه دیده می‌شود، درک عمق کارها از سوی مخاطبان به خصوص اساتید برایم بسیار جذاب بود.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه "بی‌گناهان و دوستان" تا 12 اردیبهشت ماه در گالری دلگشا ادامه دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 به این گالری واقع در تهران. خیابان کریم‌خان. خیابان ایرانشهر. کوچه مهاجر. پلاک 30 مراجعه کنند.